مشارکت شهروندان ارومیه‌ای در انتخابات مطلوب است/سلامت کامل در روند برگزاری

ارومیه- ایرنا- فرماندار ارومیه گفت: روند اخذ رای در شعبات ارومیه استمرار دارد و مشارکت مردمی طبق بررسی های صورت گرفته از شعبات کل شهرستان، به شکل مطلوبی ادامه دارد.

غلامحسین عماری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۶۱ شعبه اخذ رای در ارومیه در قالب شعبات ثابت و سیار نسبت به اخذ آرای مردمی همت دارند و به صورت آنلاین از نخستین ساعت آغاز رای گیری همچنان پای کار هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون فصل کشاورزی در این شهرستان است، تدابیری به کار بسته شده تا زمان رای دهی روستاییان و عشایر در شعبات ایجاد شده افزایش داشته باشد.

فرماندار ارومیه اضافه کرد: با توجه به اینکه روز جمعه، روز تعطیل است تدابیری به کار گرفته شده تا افرادی که تمایل به مشارکت در انتخابات دارند، از طریق شعبات سیار نیثز بتوانند اقدام به رای دادن کنند.

وی با اشاره به مشارکت خوب مردم در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ارومیه اظهار کرد: انتخابات در سلامت کامل در حال برگزاری است و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

عماری ادامه داد: ۲۱ شعبه سیار برای اخذ آرای افرادی که متقاضی هستند در نظر گرفته شده که با توجه به نشانی‌های دریافتی به محل های مورد نظر اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه گذشته، هشتم تیر برگزار شد و به دلیل کسب نشدن اکثریت مطلق آرا توسط هیچ کدام از نامزدهای حاضر در آن انتخابات شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف، این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور دوم نیز مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت می کنند.

در این دور که از هشت صبح امروز، جمعه آغاز شده ، کسب اکثریت نسبی نیاز است و هرنامزدی که رای بالاتری کسب کند، نهمین رییس جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین دوره خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha