۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85530696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شولتس: آلمان باید لنگرگاه ثبات اروپا باشد

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰
کد خبر: 85530696
شولتس: آلمان باید لنگرگاه ثبات اروپا باشد

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدراعظم آلمان جمعه تاکید کرد که برلین نباید از دنیا رویگردان شود و این کشور باید «لنگرگاه ثبات» اروپا باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شولتس گفت: ما نباید در این ایام از دنیا رویگردان شویم. ما نباید فقط به فکر خودمان باشیم.

این اظهارات در حالی مطرح شد که «روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان در کنفرانس خبری مشترک با شولتس با اشاره به انتخابات پارلمان فرانسه و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین لزوم حل اختلافات دامنه‌دار احزاب دولت ائتلافی آلمان در مورد لایحه بودجه ۲۰۲۵ تاکید کرد که آلمان باید در «این ایام متلاطم» باثبات باشد.

از ۲۰۲۱ که دولت ائتلافی سه‌حزبی در آلمان بر سر کار آمده، بودجه همواره محل اختلاف این احزاب بوده است زیرا گروهی از اعضای دولت ائتلافی بر لزوم اتخاذ سیاست‌های ریاضی و گروهی دیگر بر افزایش هزینه‌های دولتی تاکید کرده‌اند.

مذاکرات اعضای دولت ائتلافی بر سر بودجه ۲۰۲۵ هفته‌های پرچالشی را برای شولتس و وزرای کابینه‌اش رقم زد بطوریکه وی، هابک و «کریستین لیندلر» وزیر دارایی آلمان ۲۳ بار به مدت ۸۰ ساعت با یکدیگر دیدار کردند تا سرانجام به توافقی در مورد دست یافتند.

هابک پس از توافق بر سر لایحه بودجه اظهار کرد، دولت ائتلافی احساس وظیفه می‌کرد که در این ایام متلاطم ثبات کشور را حفظ کند.

وی افزود: آلمان باید جایی برای اتکای قاره اروپا و شاید فراتر از آن باشد.

اظهارات شولتس و هابک در مورد لنگرگاه ثبات در اروپا در حالی است که آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان ۱۶ فروردین ناتو را «لنگرگاه اصلی امنیت» اروپا توصیف کرد و گفت که حمله روسیه به اوکراین بزرگترین تهدید علیه صلح در اروپا را ایجاد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha