پایان رای‌گیری در انگلیس/کاردار ایران: افزایش مشارکت دربرخی ازشعب بیش از ۷۰درصد بود + فیلم

لندن - ایرنا – سرپرست و کاردار سفارت کشورمان در لندن با اشاره به پایان فرآیند رای‌گیری در شعب اخذ رای دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در انگلیس اعلام کرد که افزایش مشارکت دربرخی از شعب بیش از ۷۰ درصد بود.

علی متین‌فر جمعه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: مشارکت ایرانیان در این مرحله بیشتر از دور قبل بود. در برخی از شعب لندن بیش از ۵۰ درصد رشد مشارکت و در برخی حوزه‌ها افزایش ۷۰ درصدی داشتم.

وی با اشاره به اینکه جمعه روز کاری محسوب می‌شود و برخی از ایرانیان مقیم انگلیس مایل بودند که بعد از ساعت کاری در انتخابات شرکت کنند افزود که مهلت رای‌گیری در برخی از شعب تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

فرآیند رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای از راس ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد و ایرانیان با حضور در حوزه‌های اخذ رای، آرای خود را به صندوق‌ها ریختند.

در مجموع ۱۰ صندوق در ۱۰ شعبه رأی در کشور انگلیس پیش بینی شده بود که از این تعداد، پنج صندوق در مناطق مختلف لندن و پنج صندوق دیگر در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو، و کاردیف مستقر شده بود.

زمان رای گیری طبق برنامه اعلام شده تا ساعت ۱۸ برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل حضور چشمگیر ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات ریاست جمهوری، در دو نوبت تمدید شد.

گفتنی است تعدادی از مخالفان جمهوری اسلامی امروز (جمعه) با تجمع مقابل شعب اخذ رای و فحاشی، عصبانیت خود را از مشارکت ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات، به نمایش گذاشتند. بر اساس گزارش‌ها پلیس ۴ نفر از این عناصر خشوت‌طلب را به دلیل ایجاد مزاحمت بازداشت کرد.

به این ترتیب روند رای‌گیری به رغم این تحرکات مذبوحانه، بدون هیچ وقفه ای ادامه یافت و رای‌دهندگان با ابراز مخالفت شدید و ابراز ناراحتی با این قبیل حرکات مخالفت کردند.

متین‌فر در این خصوص گفت: ایرانیان معاندی که در انگلستان اقامت دارند تعدادشان کم با صدای زیاد است. آن‌ها مزاحمت‌هایی را برای رای‌دهندگان ایرانی ایجاد کردند اما میزان آن در دور دوم کمتر بود. وی با اشاره به مذاکرات سفارت با مقامات وزارت امور خارجه و پلیس انگلیس افزود: امروز پلیس همکاری بهتری را انجام داد و به مقابله با معترضان پرداخت.

بر اساس این گزارش، شمارش آرا در شعب اخذ رای در انگلیس از دقایقی پیش آغاز شده و جمع‌بندی به ستاد انتخابات خارج از کشور در وزارت امور خارجه ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha