زیر عَلَمَش امن‌ترین جای جهان است

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 85530893
زیر عَلَمَش امن‌ترین جای جهان است

اصفهان-ایرنا-دگربار محرم آمد و بَزم پرشور و شعور سیدالشهدا(ع) در دل مومنان آغاز شد، محّرمی که زمان بالیدن است، نه تنها نالیدن، مُحرمی که هنگامه خوب نگریستن است و نه تنها خوب گریستن، براستی عشق حسین(ع) گران‌قدرترین عشق جهان و زیر علمش امن‌ترین جای جهان است.

محرّم شد و ماه حسین(ع) آمد، غم و اندوه این ماه فرارسید و خیمه‌ های پُرشور و شعور سیدالشهدا(ع) دگر با برپا شد. محرم آمد و مَه جانبازی خون خدا شد، جوانمردان عالم را بگویید، دوباره شور عاشورا به پا شد.

محرم فصل فراوانی یاد حسین(ع) از ره رسیده و ما بندگان خاکی که به آن سر جدا مانده از بدن، به بوریای آن شَه بی کفن، به سوزان‌ترین اشک و به گسستن از خویشتن نرسیده ایم! می توانیم نوبرانه های اشک را در این ماه از نگاه ها بچینیم.

کاش بودیم آن زمان کاری کنیم - از تو و طفلان تو یاری کنیم

کاش ما هم کربلایی می شدیم - در رکاب تو فدایی می شدیم

ماه محرم رسید، خیمه دل بوی محرم گرفت، اما هنور نه به خیمه‌ گاهش و نه به خویشتن نرسیدم، باید فانوس اشک‌هایمان را در ماه غریبی شهید نینوا(ع) روشن کنیم تا عطر حسین(ع) روح و جانمان را فرا بگیرد و این راهی است که شهدا آن را آزمودند.

به مقتل تو رسیدند و سوختند شهیدان - مرا چه شد که به لبیک سوختن نرسیدم

گذشت سالی و در کاروان یوسف زهرا - به چشم‌روشنی از بوی پیرهن نرسیدم

آمد بهار زخم دل ما و مرهم حسین(ع) و خوشا بحال کسانی که هم زنجیر می زنند، هم زنجیری از پای گرفتاری باز می کنند؛ هم سینه می زنند و هم سینه دردمندی را از غم و آه نجات می‌دهند؛ هم اشک می‌ریزند و هم اشک از چهره ی انسانی پاک می‌کنند؛ هم سفره می‌اندازند و هم نان از سفره کسی نمی برند.

در محرّم، مردمان خود را دگرگون می‌کنند - از زمین آه و فغان را زیب گردون می‌کنند

گه به یاد تشنه کامان زمین کربلا - جویبار دیده را از گریه جیحون می‌کنند

براستی این چه رازی است که با جود قرن ها تکرار خاطراتش، هنوز تکراری نشده و این چه شوری است که یاد حسین(ع) همه ساله در عالم برپا می کند و جهان را یکسره در غوغای کربلا فرو می برد.

باز این چه شورش است که در خلق عالم است - باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین - بی‌ نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است

محرم شد و دگر بار دل سودا زده‌ ما بدنبالش به صحرای خون و جنون می رود و در میان چکاوک شمشیرها و باران نیزه ‎ها از میان خیمه ‎ها می گذرد و غمی سنگین بر دل آزادمردان و آزاد زنان چنگ می اندازد، غمی به وسعت غروب عاشورا، به پهنه پریشانی زینب (س) و به بلندای فریاد قاسم (ع) در دل میدان.

آقا! سلام بر غزل اشک ماتمت، بر مسجد و حسینیه و روضه‌ات، چندی گذشت در غم هجران، اشک تو؛ پر می کشد دل به هوای محرّمت

به گزارش ایرنا، محرم نه تنها سرمایه فرهنگی و اعتقادی ما شیعیان، بلکه مخزن ناب از گنجینه های آزادگی و آزادمردی همه آزادگان جهان است که بهای سنگین آن را اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخته اند تا جایی که انگار برای حسینی شدن ما، راهی جز بی‌حسین شدن زینب(س) نبوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha