مردم خراسان رضوی مشارکت انتخاباتی ۵۷.۹۸ درصدی را رقم زدند

مشهد-ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: آرای ماخوذه انتخابات ۱۵ تیرماه در استان، ۲میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ رای بوده است که با احتساب واجدین شرایط، ۵۷.۹۸ درصد از مردم در آن مشارکت داشته اند.

سید هادی طباطبایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد رای، سعید جلیلی یک میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶ رای و پزشکیان یک میلیون و ۸۰ هزار و ۶۷۵ رای را کسب کرده اند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی چهار میلیون و ۸۹۲ هزار و ۳۲۷ نفر واجد شرایط رای دادن داشته و تعداد میانگین آرایی که در هر صندوق رای اخذ شده حدود ۵۰۰ رای است، لذا می توان گفت آرا به صورت متوازن توزیع شده و اتلاف هزینه در خصوص شعب اخذ رای نداشته ایم.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت:یک شعبه رای گیری در گلهبار هزار و ۹۲۰ رای داشته که بالاترین میزان رای اخذ شده در یک شعبه است و ۵۶۷ شعبه اخذ رای در استان افزون بر هزار رای داشته اند.

طباطبایی افزود: از ترکیب جنسیتی رای دهندگان در استان ۵۲ درصد را بانوان و ۴۸ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: ۹۹درصد استعلام ها توسط دستگاه های احراز هویت به صورت آنلاین یا برخط و بقیه آفلاین بوده است و همانند انتخابات قبلی، ۸۵ درصد مراجعه کنندگان با کارت ملی هوشمند احراز هویت شده و رای داده اند.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دیروز جمعه ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای خراسان رضوی انجام شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت بود.

مردم خراسان رضوی جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha