۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85531090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال نفوذ گرد و غبار به ایلام

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85531090
احتمال نفوذ گرد و غبار به ایلام

ایلام - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: احتمال نفوذ گرد و غبار به نوار مرزی استان برای ساعاتی از فردا وجود دارد.

مجتبی مهین پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به وزش باد در منطقه تشکیل توده گرد و غبار در کانون‌های عراق و نفوذ این توده‌ها به نوار مرزی استان برای فردا دور از ذهن نیست.

وی افزود: دیروز در سطح عراق طوفان گرد و غبار رخ داد که به علت جهت وزش باد، این توده وارد استان ایلام نشد.

میهن پرست در مورد دمای هوا هم توضیح داد: استقرار موج گرما طی امروز به پایان می رسد و از فردا تا سه شنبه به تدریج بین ۲ تا سه درجه دمای هوای استان کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: دیروز دمای هوای شهرستان مهران ۵۰ درجه سانتیگراد بود که بعد از شهر کوهک از توابع استان سیستان و بلوچستان دومین شهر گرم کشور بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: بر اساس بررسی نقشه های ماهواره‌ای احتمال نفوذ موج گرما برای روزهای پایانی هفته جاری وجود دارد.

به گزارش ایرنا، موج گرما از پنجشنبه هفته گذشته تا امروز در آسمان استان ایلام استقرار دارد و دمای هوا در این مدت برای نواحی گرمسیر بین ۵۰ تا ۵۱ درجه سانتیگراد و در مناطق سردسیر و کوهستانی هم به ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد رسید.

استقرار سه یا بیشتر از سه روز گرمای هوا که برای مناطق سردسیر و کوهستانی بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد و در نقاط گرمسیری نیز بیشتر از ۴۸ درجه سانتیگراد باشد، موج گرما نامیده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha