۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85531142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پورسلمان: توانایی کسب مدال در پاریس را داریم

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85531142
پورسلمان: توانایی کسب مدال در پاریس را داریم

تهران - ایرنا- رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در جام‌جهانی اسپانیا سوم شدیم که نشان می‌دهد ظرفیت کسب مدال در پاریس را داریم.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی امروز (شنبه) با حضور در اردوی تیم ملی شمشیربازی سابر از نزدیک شاهد تمرینات ملی‌پوشان ایران بود.

سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و پسندیده مدیرکل حوزه وزارتی در این بازدید وزیر ورزش را همراهی می‌کنند.

علیرضا پورسلمان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: از آغاز مسابقات کسب سهمیه المپیک، هر اتفاقی که باید برای یک تیم حرفه‌ای می‌افتاد، برای ما رخ داد و در نهایت این تلاش‌ها با کسب سهمیه المپیک همراه بود.

وی ادامه داد: در این راه موفق شدیم نظر مساعد پیمان فخری را کسب کنیم تا در پاریس با ما باشد. قبل از حضور در المپیک یک اردوی خوب در این کشور داریم که کمک شایانی به ما می‌کند.

پورسلمان با اشاره به حضور تنها ۸ تیم در المپیک پاریس گفت: در مسابقات قبلی و در انفرادی و تیمی رقبای خود را شکست داده‌ایم. ۴۵ کشور جهان در سابر حضور داشتند و در جام جهانی اسپانیا سوم شدیم که نشان می‌دهد ظرفیت کسب مدال در پاریس را داریم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص حضور پیمان فخری در ایران و قبول هدایت تیم ملی سایر ایران تاکید کرد: زمانی که پیمان رفت قول گرفتیم هر جا لازم باشد به ما کمک کند. بعد از بازی‌های آسیایی از او به طور رسمی درخواست حضور کردیم که این هماهنگی ایجاد شد و کمک بزرگی برای ما بود. بحث داوری فدراسیون جهانی مشکلاتی دارد و حضور پیمان روی نیمکت به ما کمک خواهد کرد تا این حاشیه‌ها کمتر شود.

شمشیربازی ایران سه سهمیه انفرادی و یک سهمیه تیمی (در مجموع سه سهمیه) کسب کرد و با ۴ شمشیرباز راهی پاریس خواهد شد و به گفته مسئولان مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، به محض رقابت نماینده چهارم شمشیربازی کشورمان در المپیک، بلافاصله این سهمیه به نام ایران ثبت می‌شود و به همین دلیل تعداد سهمیه‌های شمشیربازی از سوی مرکز نظارت بر تیم‌های ملی به صورت سه+ یک محاسبه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha