فخری: المپیک یک مدال به شمشیربازی ایران بدهکار است

تهران_ایرنا_ سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: المپیک یک مدال به شمشیربازی بدهکار است و امیدوارم این اتفاق در پاریس رقم خورد.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان که در جمع سابریست‌های المپیکی ایران حضور یافته بود در جریان روند آماده‌سازی این تیم قرار گرفت.

پیمان فخری در این بازید گفت: در یک ماراتن یک سال و نیمه توانستیم سهمیه المپیک را بگیریم و در مسابقات سختی شرکت کردیم. تیم‌های بزرگی چون ژاپن و چین نتوانستند سهمیه بگیرند اما ایران توانست مسافر پاریس شود. البته شمشیربازی ایران چند ماه بدون مربی بود اما الان در شرایط خوبی است.

او ادامه داد: احساسم این است المپیک یک مدال به شمشیربازی بدهکار است. اینکه در طالع آنها چه چیزی نوشته شده نمی دانم؛ اما رقابت سختی دارند. گرفتن مدال دور از دسترس نیست امیدوارم دست به دست هم بدهند و مدال تاریخی و ارزشمند بگیریم. ۱۲ سال گذشته چشم به راه این مدال بودیم و همه زحمت کشیدند تا به امید خدا به این مدال برسند.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: دوشنبه اعزام می شویم و اردوی مشترک با فرانسه و مصر داریم. ۳ روز قبل از شروع بازی‌ها وارد دهکده می‌شویم. سعی کردیم در اردوی مشترک بمانیم و در کوتاهترین زمان ممکن وارد دهکده بشویم. 

وی عنوان کرد: المپیک یک مدال به ما بدهکار است. ۱۲ سال شبانه روز تلاش شده و باید قدر این فرصت و موقعیت را دانست. ۸ کشور در تورنمنتی حضور دارند که یکی از این نام ها ایران است. بودجه کلان چین و ژاپن برای حضور در المپیک کافی نبود اما ما در پاریس هستیم. اردوی آخر ما خیلی مهم است. 

فخری تصریح کرد: عملکرد شمشیربازی در مسابقات اخیر قابل بررسی است، تمرکز حرف اول را می‌زند اما الان نفرات خوبی داریم و برگ برنده ما روی نفراتی است که سطح پایین‌تری دارند. نفرات دیگر ما قوی شده‌اند و آنها برگ برنده ما در المپیک هستند. اتفاق بدی که افتاد رنکینگ تیمی ما پایین آمد و قرعه سختی خوردیم.

سرمربی تیم ملی سابر عنوان کرد: ما دوشنبه اعزام می شویم و اردوی مشترک با فرانسه و مصر داریم. 3 روز قبل از شروع بازی ها وارد دهکده می‌شویم. سعی کردیم در اردوی مشترک بمانیم و در کوتاهترین زمان ممکن وارد دهکده شویم.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha