۵۷.۱۲ درصد بوشهری‌ها در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

بوشهر- ایرنا_ رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ۴۶۰ هزار و ۴۲ نفر در استان بوشهر معادل ۵۷.۱۲ درصد از واجدین شرایط در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

«اکبر پورات» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: روز گذشته شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در سراسر کشور بودیم که با حضور گسترده مردم این انتخابات در استان بوشهر نیز پرشور برگزار شد.

وی افزود: تعداد کل واجدین شرایط رأی در استان بوشهر ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر  بوده که ۴۶.۵۱ درصد در مرحله اول انتخابات مشارکت داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات که روز گذشته برگزار شد، «سعید جلیلی» با کسب ۲۲۸ هزار و ۸۱ رأی بیشترین تعداد رأی را در استان کسب کرد و «مسعود پزشکیان» نیز توانست رای ۲۱۹ هزار و ۸۴۳ را به سبد خود بریزد.

بیشتر بخوانید

استاندار بوشهر: اراده مردم سبب خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات شد

شور شوق انتخاباتی بوشهری‌ها در موج دوم حضور

فیلم/ شور انتخاباتی در بوشهر به اوج رسید

پورات ادامه داد: در استان بوشهر ۷۹۰ شعبه اخذ رأی وجود داشت که مردم با حضور خود در انتخابات حماسه‌ای بزرگ را خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد، عنوان کرد: مردم در لبیک به ندای رهبری حضوری گسترده و باشکوه در انتخابات داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنیم و برای ایشان در ادامه راه خدمت به مردم آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

به گزارش ایرنا، رای‌گیری دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت روز پانزدهم تیرماه در ۷۹۰ شعبه ثابت و سیار این استان آغاز شد و از مجموع شعب اخذ رای، ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار برای اخذ آرای مردم استان بوشهر در این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است.

از این تعداد ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی هستند که نکته قابل توجه آن افزایش شمار شعبه‌های رای‌گیری برای تسهیل در فرایند رای‌گیری از هم استانی‌ها است.

از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط رای استان بوشهر در این دوره از انتخابات ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای هستند که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

هفت هزار و ۲۵۰ نفر امور انتخابات را در استان بوشهر برعهده دارند.

شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند که با انصراف زاکانی و قاضی زاده هاشمی رقابت در روز جمعه هشتم تیرماه انجام و در نهایت "مسعود پزشکیان" و "سعید جلیلی" به دور دوم راه یافتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به این شرح اعلام کرد: مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ نفر اول و رئیش جمهور منتخب مردم ایران شد و سعید جلیلی نیز موفق به اخذ ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای شد..

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha