کشف ۱۶ تن شکر قاچاق در مراغه

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85531448
کشف ۱۶ تن شکر قاچاق در مراغه

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه به کشف ۱۶ تن شکر قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی شهرستان این محموله قاچاق را حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون بنز ۱۰ چرخ کشف و ضبط کردند.

سرهنگ «توحید فارسی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به دستگیر شدن راننده این کامیون هم اشاره، و بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کشف ۱۶ تن شکر قاچاق در مراغه
مردم موارد مشکوک را با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

وی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی مراغه این را هم بیان کرد که بخش اعظمی از محموله‌های حجیم قاچاق که در این شهرستان کشف و ضبط می شود، عبوری است.

به گزارش ایرنا قاچاق شکر یکی از عواملی است که اگر کنترل نشود می‌تواند به کمبود بیشتر این محصول در بازار و صعود افسارگسیخته قیمت آن منجر شود؛ به ویژه آنکه در فصل تابستان، مصرف آن ممکن است به واسطه افزایش مصرف بستنی و آبمیوه بیشتر شود.

بر اساس آمارها سالیانه بیش از ۲ میلیون تن شکر در کشور مصرف می‌شود که با در نظر گرفتن تولید داخل، رقمی بیش از یک ‌میلیون تن آن از طریق واردات تأمین می‌شود؛ بر همین اساس قاچاق شکر و صادرات آن به کشورهای دیگر می‌تواند از عوامل کمیابی و گرانی این ماده غذایی در بازار باشد.

گفتنی است تولید شکر به نهاده‌های وارداتی وابسته است و وقتی قیمت جهانی این نهاده‌ها بالا می‌رود، این افزایش با توجه به نرخ ارز، در قیمت نهایی این محصول و میزان تولید آن هم تاثیر می‌گذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha