۶۷ درصد صهیونیست‌ها خواستار توافق با حماس هستند

تهران- ایرنا- بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، ۶۷ درصد شهرک نشینان خواستار توافق با حماس برای آزادی اسیران صهیونیست از نوار غزه هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، براساس نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۵۴ درصد صهیونیست ها معتقدند که عامل اصلی جنگ، اهداف شخصی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است و ۶۷ درصد شهرک نشین ها نیز خواستار در اولویت قرار گرفتن آزادی اسرای صهیونیست از سوی کابینه حاکم شدند.

براساس این نظرسنجی، فقط ۲۶ درصد از توده صهیونیست ها، اعلام کردند که نابودی حماس باید در اولویت قرار گیرد.

این نظر سنجی در حالی صورت می گیرد که نتایج یک نظرسنجی دیگر که روز شنبه منتشر شد، نشان می دهد، اکثر ساکنان سرزمین های اشغالی بازگشت اسرای صهیونیست را بر ادامه جنگ ترجیح می دهند.

این نظرسنجی همزمان با آغاز مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای مبادله اسرای طرفین در دوحه پایتخت قطر انجام شده است.

دور اول مذاکرات رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای مبادله اسرای طرفین، اخیرا در دوحه پایتخت قطر به پایان رسید.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب تأیید کرد که رئیس موساد که برای مذاکره با گروه حماس به قطر رفته بود، پس از پایان مذاکره برای گزارش به مقامات، از دوحه به سرزمین‌های اشغالی بازگشته است.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که پس از نشست دوحه توافق شد که هیأت های مذاکره کننده هفته آینده مذاکرات را ادامه دهند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بر سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تاکید کرد و گفت: بدون برگزاری انتخابات، جنگ در غزه پایان نمی‌یابد.

«ایهود اولمرت» گفت: به محض سرنگونی کابینه نتانیاهو، رژیم اسرائیل می‌تواند به عقلانیت و سازندگی بازگردد.

وی با اشاره به قدرت نظامی حماس، بیان کرد: حماس پس از گذشت ۹ ماه از جنگ غزه، همچنان پایدار مانده و شکست نخورده و بنابراین لازم است این جنگ پایان یابد.

«بن کاسپیت» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز نوشت: تنها کسی که خواهان توافق برای تبادل اسرا نیست، شخص نخست وزیر است، زیرا می داند که این موضوع، به سقوط کابینه وی منجر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha