۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85531966
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیام تبریک رؤسای دانشگاه‌ها به رئیس‌جمهور منتخب

تهران- ایرنا- روسای دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر ضمن تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمادگی دانشگاه‌ها را برای همکاری با دولت چهاردهم اعلام کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رئیس دانشگاه تهران در بخشی از پیام تبریک خود خطاب به مسعودپزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران، نوشت: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با شناخته‌شدن منتخب مردم در حالی به پایان رسید که راه ما را برای تحقق مطالبات بحق مردم ایران می‌خواند؛ راهی که در آن، وظیفه دانشگاهیان در کنار خواست و اراده دولتمردان در زمینه فراخ‌سازی صحنه و ارتقای سطح مشارکت آحاد مردم برای ساخت ایران و حل مسائل کشور، واجد اهمیتی دوچندان است.

سیدمحمد مقیمی در این پیام به حماسه حضور باشکوه ایرانیان سرافراز در پای صندوق‌های رای و استفاده از حق تعیین سرنوشت که مایه عزت و سربلندی ایران زمین است، اشاره کرد و نوشت: بار دیگر روحیه ایران‌دوستی هم‌وطنانمان به تصویر کشیده شد که این حماسه حضور را محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، منتخب مردم شریف ایران و یکایک نامزدهای حاضر در صحنه و حامیان نهمین رئیس جمهور که در رقم خوردن این حماسه نقش داشته‌اند، تبریک عرض می‌کنم.

وی در بخش دیگری از این پیام تبریک از اهتمام ستاد انتخابات دانشگاه تهران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که منجر به حضور همه نامزدها در دانشگاه تهران و اعلام مواضع آنها در حضور دانشگاهیان شد و توانست فضایی عادلانه به منظور هر چه آگاهانه‌تر برگزار شدن انتخابات ایجاد شودف نوشت و این را ارج نهاد و از یکایک اعضای این ستاد اعم از فعالان دانشجویی از سلایق مختلف، دیگر تشکل‌های دانشگاهی و همچنین مسئولان فرهنگی دانشگاه و دست‌اندرکاران تلویزیون اینترنتی دانشگاه و اصحاب رسانه سپاسگزاری کرد.

رئیس دانشگاه تهران نوشت همانگونه که انتظار می‌رفت پس از اعلام نتایج انتخابات، شاهد برادری و الفت میان حامیان نامزدها در فضای دانشگاه بوده و رفتار خردورزانه حامیان نامزدهای محترم در دانشگاه، امید برای ساختن ایران با توان همه ایرانیان از علایق و سلایق مختلف را دوچندان می‌کند.

مقیمی متن پیام تبریک خود را با آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب و علو درجات رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت پایان داد و برای مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران از درگاه پروردگار متعال دعای خیر مسالت و برای دولت برگزیده‌ اظهار امیدواری کرد که با پیروی از مکتب امام و رهبری و در سایه ولایتمداری و بهره‌گیری از نگاه علمی و سیستمی و استقرار حکمرانی متعالی بتوانند در راه شکوفایی ایران عزیز گام‌های اساسی بردارند و روزگاری پرشکوه‌تر از این برای ایرانیان در سرتاسر گیتی رقم زنند.

تبریک رئیس دانشگاه صنعتی شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در پیامی به مسعود پزشکیان نوشت: حضور گسترده مردم در این انتخابات، بیانگر اعتقاد ایشان به نظام جمهوری اسلامی و اشتیاق و خواست قلبی آنان برای پیشرفت کشور عزیز است. این مشارکت نشان داد ملت ایران علیرغم مشکلات و گلایه‌ها، همچنان با توان و انگیزه، در صحنه‌های سرنوشت‌ساز کشور حاضر هستند و آینده‌ای روشن و پرامید را برای ایران عزیز رقم می‌زنند.

سیدعباس موسوی افزود: دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی و پژوهشی کشور، و به عنوان جزئی از حاکمیت، همچون گذشته آمادگی خود را برای تداوم همکاری و همیاری با دولتمردان در تمام زمینه‌ها اعلام می‌دارد. این دانشگاه با برخورداری از ظرفیت‌های نخبگانی بی‌نظیر در عرصه‌های مختلف صنعت، علوم پایه، اقتصاد، مدیریت و سیاستگذاری، می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و تحقیقاتی کشور ایفا کند. باور داریم که با تعامل و همکاری نزدیک میان دولت و دانشگاه‌ها، می‌توانیم به دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های علمی، صنعتی و فناوری دست یابیم و جایگاه ایران را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ارتقاء بخشیم.

وی ادامه داد: در پایان، ضمن تبریک مجدد و نیز دعوت از حضرتعالی برای حضور در دانشگاه صنعتی شریف، دیدار با خانواده بزرگ شریف و بازدید از دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه، امیدوارم که با همکاری و همدلی تمامی اقشار جامعه، بتوانیم آینده‌ای روشن و پرامید را برای ایران اسلامی رقم بزنیم و در سایه الطاف الهی، شاهد پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر کشور باشیم.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر سال ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار شد و بر اساس نتایج نهایی از سوی وزارت کشور مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز در پیامی بیان کرد: برخود لازم می‌دانم انتخاب شایسته جناب‌عالی به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض کنم و امیدوارم با اتکا به تجربه، تخصص و تدبیر جناب‌عالی، و با پشتوانه‌ی ارزشمند رأی مردم، در جهت تحقق خواسته‌ها و مطالبات ملت شریف ایران، پاسداری از حقوق تمامی آحاد و اقشار جامعه و تأمین منافع ملی موفق و سربلند باشید. 

علیرضا رهایی افزود: بی‌شک حضور پرشور، آگاهانه و حماسه‌آفرینِ ملت بزرگ ایران در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به رغم تبلیغات گسترده رسانه‌های دشمن در راستای عدم مشارکت مردم، نشان از هشیاری، بصیرت، عزم و اراده ملت ایران برای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حرکت در جهت دستیابی به اهداف و آرمان‌های بلند ملت و کشور بود.

وی ادامه داد: پیروز اصلی این رویداد و همایش بزرگ ملی، مردم عزیز ما هستند که برگ زرین دیگری بر افتخارات ملی خود افزودند و نشان دادند همچنان مصمم، استوار و امیدوار در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور فعالانه دارند.

تبریک هیات‌رئیسه دانشگاه تربیت مدرس

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس به نمایندگی از هیأت رئیسه این دانشگاه در پیامی ضمن تقدیر از حماسه حضور مردم در انتخابات، به دکتر مسعود پزشکیان تبریک گفت.

هیات رئیسه دانشگاه تربیت مدرس نیز در پیامی به این مناسبت نوشت: حماسه حضور مردم سرافراز، بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با وجود تبلیغات گسترده دشمنان این مرز و بوم برای تحریم انتخابات، بار دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

در ادامه این پیام آمده است: مردم فهیم و اگاه ایران بار دیگر با حضور پرشور و باصلابت خود پای صندوق‌های رأی، جلوه‌های زیبایی از وحدت ملی وعزم و اراده‌ای خلل‌ناپذیر را به نمایش گذاشتند. قطعا این مشارکت پرشور و آگاهانه، مُهر تایید دیگری بر مردم سالاری دینی،‌ همبستگی و دلبستگی مردم به نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

اینجانب به نمایندگی از هیأت رییسه دانشگاه تربیت مدرس ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان و تکریم یاد و نام رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت و تجلیل از خدمات ماندگار این عزیزان، انتخاب دکتر مسعود پزشکیان در چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را خدمت رییس جمهور منتخب، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همه مردم متدین و ولایتمدار ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق و سربلندی ایشان را در سایه اتحاد و وحدت ملی از خداوند منان مسئلت می کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha