۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85532089
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل اعلام شد

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85532089
ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل اعلام شد

یزد- ایرنا- استاندار یزد اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه انرژی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، ادارات این استان، پنجشنبه‌ها تعطیل و این مصوبه از همین هفته اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان یزد افزود: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اگر تأثیر دارد و باعث می‌شود فشاری از روی دوش مردم، صنایع و کشاورزان برداشته شود، مشکلی ندارد .

وی به بی‌برنامگی در زمینه قطع آب و برق در سطح استان اشاره و گفت: دیروز برق مناطقی خارج از استان بدون هماهنگی قطع شد که پس از وصل‌شدن، حدود چهار ساعت طول کشید تا آب به استان برسد که به‌هیچ‌عنوان نباید چنین اتفاقاتی به وقوع بپیوندد.

استاندار یزد گفت: مدیران و مسئولان استان باید تا لحظه آخری که عهده دار مسئولیت هستند با همان جدیت و انگیزه روز اول پیگیری کنند و هیچ وقفه ای در این زمینه ایجاد نشود.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و مردم یزد که پدیده این دوره انتخابات از لحاظ مشارکت شدند اظهار داشت: به منتخب ملت ایران آقای پزشکیان نیز به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ملت تبریک می‌گوییم و از تمامی افرادی که در ستادهای نامزدها فعالیت کردند و در ایجاد شور و نشاط رقابتی در جامعه تلاش کردند تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: تمام مدیران دولت سیزدهم یک عهد و تعهدی داشته‌ایم که کار بی‌منت و شبانه‌روزی در زمینه پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان بوده داشته‌ باشیم و به آن وفادار هستیم و تا آخرین لحظه‌ای که امانت‌دار این مسئولیت هستیم، باید همگان بدانند نقطه شروع فعالیت با نقطه پایان مسئولیت هیچ تفاوتی نکرده است و با همان انگیزه مسئولان کارها را پیش می‌برند و این گردش نخبگانی و دوران گذار نباید هیچ خللی در امر خدمت‌رسانی به مردم ایجاد کند.

استاندار یزد به فعالیت اداره کل فنی و حرفه‌ای در استان اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع مهارت از چند جهت مهم است و از مدرسه تا دانشگاه و حتی پس دانشگاه باید پیگیری شود و همچنین باید آموزش‌ها متناسب با نگاه آینده‌پژوهانه و نیازمندی‌های جامعه باشد و در این راستا باید سند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان تهیه شود.

فاطمی با تأکید بر اینکه متأسفانه در برخی زمینه‌های صنعت و گردشگری استان با مشکل عدم آموزش کافی درگیر است تصریح کرد: بسیاری از دغدغه‌مندان این حوزه‌ها اعتقاد دارند که تعداد قابل‌توجهی از افرادی که در این عرصه‌ها مشغول هستند آموزش لازم را ندیده‌اند.

وی در ادامه به تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان اشاره و گفت: در زمینه مربیان فنی و حرفه‌ای نیز با کمبود جدی در سطح استان مواجه هستیم که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشید و در مرحله بعد باید صنعت استان با فنی و حرفه‌ای استان ارتباط بیشتری داشته باشد و همچنین بخش خیری نیز در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای فعال شوند.

فاطمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع اعتبارات استان گفت: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات استان تکلیفی است و امکان ندارد که در مکانی به‌غیراز محلی که مشخص شده هزینه شود.

فاطمی در ادامه به موضوع مولدسازی نیز اشاره و گفت: باید منابعی که برای استان در این زمینه مشخص شده حتماً جذب شود و اگر این منابع جذب نشود مردم یزد متضرر می‌شوند و جلسات کارشناسی آن با جدیت پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha