۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85532132
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستورالعمل بهداشت محیط در محرم و صفر ۱۴۰۳ ابلاغ شد

تهران - ایرنا- معاونت بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، دستورالعمل بهداشت محیط در ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محرم و صفر ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا از وبدا، با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در کشور، کنترل عوامل محیطی به منظور حقظ و ارتقای سلامت عزاداران ضروری و نیازمند برنامه ریزی مناسب است و نظارت بر رعایت موازین بهداشت فردی و محیطی در مساجد، تکایات و هیات ها و موکب ها به ویژه نظارت بر تهیه و توزیع نذورات در مراسم عزاداری برای پیشگیری از بیماریهای مرتبط با آب و غذا به ویژه بیماری های عفونی روده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سیاست های برنامه در این دستورالعمل شامل هماهنگی و مشارکت های درون بخشی و بین بخشی، آموزش و اطلاع رسانی، پایش، نظارت و بازرسی بهداشتی و همچنین گزارش دهی است.

برای دسترسی به دستورالعمل اینجا را کلیک کنید.

بسته های آموزشی برای گروه های سنی آسیب پذیر در پیاده روی اربعین در حال تهیه است

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به استقبال گسترده مردم از پیاده روی اربعین، گفت: بسته های آموزشی و تصویری برای گروه های سنی آسیب پذیر که در این مراسم شرکت می کنند، در حال تهیه است.

دکتر صابر جباری فاروجی اظهار داشت: در مراسم پیاده روی اربعین، گروه های سنی مادران باردار، نوزادان، کودکان و سالمندان جزو گروه های سنی آسیب پذیر هستند که مخاطراتی از جمله گرمازدگی ممکن است بیشتر این گروه ها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای آگاهی و سلامت زائران پیاده روی اربعین، توصیه های وزارت بهداشت به گروه های آسیب پذیر در قالب ویدیو کلیپ های یک دقیقه ای در حال تهیه است تا در سطح جامعه اطلاع رسانی شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای موکب دارانی که خدمات سلامت ارائه می کنند در مورد ارائه خدمات و تجهیزات مورد نیاز برای گروه های آسیب پذیر نیز توصیه های مفیدی داریم که این تولیدات آماده شده و در اختیار موکب داران قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha