۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85532280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگاه داستان‌نویسی در کنگاور برگزار شد

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85532280
کارگاه داستان‌نویسی در کنگاور برگزار شد

کنگاور-ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور گفت: به منظور شکوفایی استعداد نوجوانان و افزایش دانش و مهارت نویسندگان کنگاوری، کارگاه داستان نویسی امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه به مدت یک روز در سرسرای یادگار امام این شهرستان برگزار شد.

نصرالله صفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این دوره در قالب طرح شهید آوینی با حضور ۳۵ نفر از علاقمندان به نویسندگی، نویسندگان و داستان نویسان و تدریس "هدی حشمتیان" از نویسندگان مطرح برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور؛ پرورش و آموزش نویسندگان و آینده سازان ادبی کشور، کشف استعدادهای جوان و خلق آثار جدید و پر محتوی در حوزه های مختلف ادبی را از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری چنین کارگاه های آموزشی در شهرستان کنگاور باعث افزایش تجربه و مهارت نویسندگان خواهد شد.

کارگاه داستان‌نویسی در کنگاور برگزار شد

او همچنین با بیان اینکه نویسندگان می بایست در هنر خود ساختار، معنا و واژگان را فرا گیرند و کلمات عربی را از فارسی حذف کنند، افزود: امروزه بخش زیادی از اشعار و نکات نغز در ادبیات فارسی برگرفته از زبان عربی است که ما نباید اجازه دهیم کلمات بیگانه وارد زبان فارسی شود و در واقع فارسی را پاس بداریم.

داستان بیان متوالی حوادث در گستره زمانی است که نویسنده انعکاس زندگی خود و جامعه را در قالب داستان بیان می کند و به اجزاء و عناصر تشکیل دهنده در داستان می پردازد.

برای نگارش یک داستان عناصر آن، اجزای بنیادین تشکیل دهنده داستان هستند که عبارتند از زاویه دید، شخصیت، لحن، تُن صدا، سبک، تکنیک و تم داستان که هر کدام از این عناصر به نوبه خود مهم و حائز اهمیت هستند که تأثیر بسزایی بر خواننده می گذارد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۸۵ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha