ادارات قم روز دوشنبه به‌خاطر آلودگی هوا تعطیل شد

قم - ایرنا - کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار استان قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فردا (دوشنبه ۱۸ تیر) ادارات استان قم (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی پیش‌بینی می‌شود.

اطلاعیه بیان کرده است: درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز با بیماران قلبی و ریوی و گروههای حساس همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند و کلاس‌های کلیه مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی، دوشنبه ۱۸تیرماه تعطیل خواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، جهت کاهش اثرات گرد و خاک توصیه می‌شود و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام و توزیع ماسک در این میادین صورت پذیرد.

اطلاعیه حاکی است: فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشا گرد و خاک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات حفاظت محیط زیست، صمت، شهرداری، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

اطلاعیه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار استان قم در پایان آورده است: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع است و اداره کل ورزش و جوانان ملزم می‌باشد با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید و امتحانات دانشگاه‌ها طبق برنامه ها برگزار خواهدشد و تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha