۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85532834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدفگذاری رشد ۲۳ درصدی صادرات در کردستان

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبر: 85532834
هدفگذاری رشد ۲۳ درصدی صادرات در کردستان

سنندج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برنامه امسال در حوزه صادرات، رشد ۲۳ درصدی این رویه اقتصادی در استان است.

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج مهندسین صنعتی کردستان در سنندج با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت کردستان در مسیر جهش قرار گرفته است، اظهار کرد: مجموعه صمت استان با در اختیار داشتن ۳۷ درصد اشتغال و ۳۰ درصد تولید، یکی از دستگاه‌های بزرگ اقتصادی این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: در این حوزه هزار و ۶۱ واحد صنعتی فعال وجود دارد و با همکاری دستگاه قضا، واحدهای غیرفعال و نیمه فعال نیز در سال جهش تولید با مشارکت مردم به چرخه تولید بازگشتند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به حوزه طرح و برنامه ریزی اشاره کرد و یادآور شد: در این حوزه شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بودیم و از نظر تعداد سرمایه‌گذاری و اشتغال، طرح‌های صنعتی استان در حال تبدیل به صنعتی شدن است.

خلیقی ادامه داد: در ۲ سال اخیر برای شفاف‌سازی در حوزه معدن ۲ مرحله مزایده عمومی برگزار شده و تاکنون ۱۷ مورد برای فعال‌سازی معادن به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه معدن ۳۵۶ واحد معدنی وجود دارد که چهار مورد آن در حال تجهیز، ۲۰۰ مورد فعال و مابقی که بیشتر سنگ لاشه است، غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۳۱ میلیون دلار صادرات در استان انجام شده است، بیان کرد: هدف‌گذاری برای این حوزه در سال جاری یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود شاهد رشد ۲۳ درصدی در این حوزه باشیم.

هدفگذاری رشد ۲۳ درصدی صادرات در کردستان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در راستای جهش تولید، در حوزه معدن ۱۳ درصد، در حوزه صنعت هشت درصد و در حوزه تجارت ۲۳ درصد رشد هدف‌گذاری شده است و بر اساس این اهداف، کمیته‌ها و سند راهبردی طراحی و اجرا می‌شود.

خلیقی اظهار کرد: کردستان در بحث تعهد اشتغال نیز یکی از دستگاه‌های برتر استان است و حدود ۱۱ هزار نفر اشتغال‌زایی واقعی در این استان انجام شده است.

در پایان این مراسم از زحمات مهدی مهتابانی تجلیل به عمل آمد و مصطفی احمدی به عنوان مسئول جدید بسیج مهندسین صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha