۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85532848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات انتقال حجاج زنجانی پایان یافت

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبر: 85532848
عملیات انتقال حجاج زنجانی پایان یافت

زنجان - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای زنجان گفت: آخرین پرواز حجاج استان در ساعت ۰۲:۳۱ دقیقه بامداد ۱۸ تیر ۱۴۰۳ در فرودگاه استان به زمین نشست و عملیات انتقال حجاج زنجانی با موفقیت به اتمام رسید.

محمد جواد یگانه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:عملیات بازگشت حجاج استان زنجان طی چهار روز از جده به فرودگاه زنجان انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در این مدت یک هزار زائر و حدود ۵۷ تن بار همراه مسافر با ۱۲ پرواز(رفت و برگشت)ایرباس ایران ایر وارد فرودگاه شهدای زنجان شدند.

این مسوول ادامه داد: عوامل دست اندرکار در مجموعه فرودگاه و همچنین در خارج فرودگاه با تمام ظرفیت و به صورت شبانه روزی تلاش کردند که خدماتی در شان حجاج و خانواده های آنها ارائه کنند.

مدیر فرودگاه شهدای زنجان، خاطر نشان کرد:این فرودگاه در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۰ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با ۲۰ هزار و ۸۴۳ مسافر و ۹۸۲ پرواز غیر مسافری خدمات ارایه کرد.

یگانه افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز از این فرودگاه ۳۲ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با سه هزار و ۳۷۹ مسافر انجام و به هزار و ۳۷۲ پرواز غیر مسافری خدمات ارایه شده بود.

فرودگاه زنجان در سال ۷۹ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار ایجاد شد اما برقراری پروازها در آن طی بیش از ۲۰ سال گذشته با فراز و نشیب های متعددی همراه بود به طوری که طی این مدت تنها به صورت مقطعی برخی پروازها از جمله مشهد مقدس، عتبات عالیات، سفرهای حج تمتع و عمره از آن انجام می شد و در بسیاری از ایام سال پروازهای آن تعطیل بود تا اینکه به همت دولت سیزدهم فعالیت آن از سر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha