۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85532898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال از طرح ورزش و مردم، چتر آموزشی یکصد مربی بر سر ۱۰ هزار همدانی

همدان-ایرنا- اجرای طرح توسعه و تعمیم ورزش همگانی با عنوان برنامه ملی "ورزش و مردم" با استقبال باشکوه همدانی‌ها همراه است و تاکنون ۱۰ هزار ورزشکار زیر نظر یکصد مربی آموزش‌های مبتدی حرکات ورزشی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا طرح ملی ورزش و مردم با هدف توسعه ورزش رایگان برای همه اقشار جامعه به منظور سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در قالب ورزش صبحگاهی و عصرگاهی اجرا شده است.

این طرح از سوی وزارت ورزش و جوانان تصویب شده و مردان و زنان در تمامی گروه‌های سنی و اقشار جامعه با اولویت بانوان خانه دار و شاغل که به لحاظ پزشکی مجاز به فعالیت بدنی هستند، در آن شرکت دارند.

در واقع دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی با هدف دسترسی عموم به ورزش و ایجاد فرصت گسترده اشتغال زایی برای دانشجویان و دانش آموختگان تربیت بدنی با شعار "صبح با نشاط عصر مفرح با ورزش" طرحی با عنوان "ورزش و مردم" را تدوین کرد.

در این طرح اماکن ورزشی هدف در شهرستان‌های استان نقطه گذاری و مشخص و در ۲ سانس صبح و عصر توسط مربیان آموزش دیده برای عموم اجرای ورزش پیاده خواهد شد.

در طرح اعلامی وزارت ۷۰۰ مکان ورزشی در سراسر کشور به عنوان گستره طرح مشخص شده که سهم همدان نیز ۳۱ فضای ورزشی است.

مشارکت ۱۰ هزار ورزش دوست همدانی
همزمان با اجرای طرح ملی "ورزش و مردم"، ۱۰ هزار ورزش دوست اقصی نقاط استان همدان در قالب یکصد ایستگاه ورزش صبحگاهی فعالیت کردند.

همزمان با اجرای طرح ملی "ورزش و مردم"، ۱۰ هزار ورزش دوست اقصی نقاط استان همدان در قالب یکصد ایستگاه ورزش صبحگاهی فعالیت کردند.

رئیس گروه ورزش همگانی استان همدان، رویکرد مهم این طرح را برنامه سلامت محور و توسعه فعالیت بدنی در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد و افزود: ورزش همگانی طی سال‌های متمادی برنامه متمرکز و کلی توسعه‌ای که همه اقشار مختلف را دربرگیرد نداشته و طرح ورزش و مردم این مشکل را حل خواهد کرد.

علی پارساجو افزود: بازه تعریف شده زمانی برای اجرای این طرح یک ساله است که در مرحله اول به صورت ۶ ماه آزمایشی در نوبت صبح و عصر (صبحگاهی و عصرگاهی) و با شعار صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش اجرا می‌شود.

وی شعار این طرح را "صبح با نشاط و عصر مفرح با ورزش" معرفی کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این طرح تا سال ۱۴۱۰ باید ۴۰ درصد از جمعیت ۹۰ میلیون نفری ایران ورزش کنند.

استقبال از طرح ورزش و مردم، چتر آموزشی یکصد مربی بر سر ۱۰ هزار همدانی


اشتغال یکصد مربی
رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان نیز در این باره گفت: طرح ورزش و مردم با در نظر گرفتن منابع مالی زمینه اشتغال مربیان مهارت دیده از دانش آموختگان و دانشجویان رشته تربیت بدنی را فراهم کرده است.

هادی سبزواری بیان کرد: این افراد توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی طی گذراندن دوره‌های آموزشی آمادگی لازم را کسب کرده و سپس در فضاهای مشخص شده به عنوان کمک مربی بکار گرفته شده‌اند.

وی اضافه کرد: یکصد مربی زبده و کاربلد را برای آموزش ورزش دوستان در قالب یکصد ایستگاه ورزش صبحگاهی بکار گرفته‌ایم که تا به امروز عملکرد درخشانی داشته‌اند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان: یکصد مربی زبده و کاربلد را برای آموزش ورزش دوستان در قالب یکصد ایستگاه ورزش صبحگاهی بکار گرفته‌ایم که تا به امروز عملکرد درخشانی داشته‌اند.

سبزواری افزود: این طرح از سوی وزارت ورزش و جوانان تصویب شده و مردان و زنان در تمامی گروه‌های سنی و اقشار جامعه با اولویت بانوان خانه دار و شاغل که به لحاظ پزشکی مجاز به فعالیت بدنی هستند، در آن شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح سلامت جسمانی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان آحاد مردم با فعالیت بدنی منظم و ورزش، تغییر سبک زندگی با ترویج و توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه، ایجاد اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، ترویج ورزش آسان، ارزان و در دسترس، مشارکت در رویدادها، فعالیت بدنی و ورزشی منظم به صورت روزانه و بسترسازی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از اهداف مهم این طرح است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌های انجام شده در برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی خانواده محور است و در آن تلاش می‌شود حداکثر خلاقیت، ابتکار و نوآوری به کار گرفته شود تا این طرح برای همگان جذاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای همسان و همسو این طرح ملی، مربیان بزودی در دوره‌های آموزشی به صورت رایگان حضور خواهند یافت.

وی افزود: ۶ دوره رایگان را برای مربیان متقاضی هماهنگ کرده‌ایم تا آخرین روش‌های تمرینی ورزش روزانه زیر نظر اساتید برجسته به آن‌ها آموزش داده شود.

نشاط اجتماعی مهم‌ترین دستاورد طرح ورزش و مردم
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز مهم‌ترین دستاورد طرح ورزش و مردم را نشاط اجتماعی همراه با سلامت روح و جسم نامید و افزود: ورزش‌هایی نظیر صبحگاهی و پیاده روی می‌تواند شهروندان را به نشاط اجتماعی در فضایی سالم همراه با ارتقا سطح تندرستی سوق دهد.

علی حقیقی بیان کرد: ترکیبی از افراد کارآمد و صاحب نظر در ورزش‌های همگانی استان همدان فعالیت دارند که توانسته‌اند در این سال‌ها نسبت به برگزاری موفق دوره‌های آموزشی، جشنواره‌های مردمی و فعالیت‌های عمومی در ورزش اقدام کنند و به طور حتم در اجرای طرح ملی ورزش و مردم نیز دستاوردهای درخشانی را به ثبت خواهند گذاشت.

وی اضافه کرد: امروزه ورزش صبحگاهی به عنوان یکی از رشته‌های فعال در بین آحاد جامعه به طور روزانه گسترش می‌یابد.

وی یادآور شد: ورزش صبحگاهی بهترین زمان برای شروع فعالیت روزمره زندگی مردم است و عامل مهمی در نشاط و شادابی ورزشکاران به شمار می‌رود.

حقیقی اظهار داشت: ورزش صبحگاهی نیاز به آموزش تخصصی ندارد و تمامی رده‌های سنی می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha