۲۸۰ پایگاه تابستانه اوقات فراغت دانش‌آموزان در کهگیلویه‌ و بویراحمد راه اندازی شد

یاسوج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌ و بویراحمد از راه‌اندازی ۲۸۰ پایگاه تابستانه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان سراسر این استان خبر داد.

حجت دبیقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: نشستی با حضور رئیس اتحادیه انجمن اسلامی، هلال احمر، بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت‌ تربیت‌بدنی، مدیر کل آموزش و پرورش، سازمان نوسازی استان، سازمان ورزش و جوانان و فنی و حرفه‌ای به میزبانی آموزش وپرورش برگزار شد که همه دستگاهها آمادگی کامل خود را برای شروع فعالیت‌ها اعلام کردند.

وی افزود: شعار اصلی اوقات فراغت امسال، تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانش‌آموزان ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی و با محور فعالیت‌ها و برنامه‌های زیبا شناختی، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و حرفه‌ای متناسب با سند تحول بنیادین است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌ و بویراحمد تاکید کرد: تاکنون در سامانه نورینو قریب به هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیقی، سهم هر یک از پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه دانش‌آموزان را شامل، ۱۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۱۳ دارالقرآن، ۱۲ اردوگاه دانش آموزی، ۵۵ مدرسه منتخب، ۴۵ مجتمع و سالن‌های ورزشی، ۱۳ پژوهش سرا، ۱۳ هسته مشاوره، ۵۰ مرکز فنی و حرفه‌ای و ۸۰ چمن ورزشی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر پایگاه های اوقات فراغت به صورت تمام وقت در راستای غنی کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha