اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با شعار" تربیت بدون توقف " در زنجان

زنجان - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آغاز ثبت‌نام برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت گفت: برنامه‌های اوقات فراغت با شعار " تربیت بدون توقف " در این استان اجرا می‌شود.

حسین میرزایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانی مدارس، دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی تربیتی‌، پژوهشسراهای دانش‌آموزی‌، کلاس‌های ورزشی شروع شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌‍نام دانش‌آموزان در این دوره‌ها از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال نیز همچون سالهای گذشته برنامه‌های متعددی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.
وی با اشار به اینکه امسال طرح اوقات فراغت با شعار " تربیت بدون توقف" اجرا می‌شود، اضافه کرد: محور فعالیت‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت زیبا شناختی، هنری، زیستی، بدنی، علمی، فناورانه، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای بر اساس ۶ ساحت تعلیم و تربیت بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به اهداف برگزاری اوقات فراغت تابستان اشاره کرد و افزو: غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، استمرار فعالیت‌های پرورشی سال تحصیلی در ایام تابستان، ارتقای سطح اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی حرفه‌ای، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان، تقویت و تامین سلامت جسمی و روانی و تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری از جمله اهداف برگزاری طرح اوقات فراغت در تابستان است.

میرزایی اضافه کرد: توجه به مهارت‌آموزی دانش آموزان‌، عدالت آموزشی و پرورشی‌‍، اهتمام به تربیت اقتصادی با رویکرد هر دانش‌آموز یک مهارت‌، جذابیت، تنوع و نشاط و مشارکت داوطلبانه دانش‌آموزان در اوقات فراغت و همچنین تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای متولی اوقات فراغت از سیاست‌ها و رویکردهای امسال ستاد برنامه‌ریزی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۲۰ هزار دانش آموز در این استان مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha