پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هجدهم تیر به توصیه‌های جمعی از پزشکان به دولت چهاردهم،ادغام مدارس ایثارگران ویژه بزرگسالان،مهارت‌آموزی به نیروهای وظیفه، توصیه‌های تغذیه‌ای درفصل تابستان،متفورمین و سرماخوردگی پرمصرف‌ترین داروها،پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا،دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص،انتقال۱۲۳حاجی برای درمان به ایران و اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

انتقال هوایی ۱۲۳ حاجی برای درمان به ایران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از انتقال ۱۲۳ حاجی برای درمان به ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۲ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند همچنین ۲۸ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باختند.

سید علی مرعشی افزود: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۸ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و... و.) به زائران ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۰۱ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۶ هزار و ۲۷ خدمت در مدینه ارائه شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

اهدای شیر مادر،جات جان نوزادان نارس و بیمار

مسئول بانک شیر مادر بیمارستان ولیعصر مجتمع بیمارستانی امام خمینی می‌گوید: اهدای شیر یک کار بسیار خداپسندانه و موثر است، این کار می‌تواند جان نوزادان نارس را نجات دهد و از بسیاری از مشکلاتی که این نوزادان دارند جلوگیری کند.

علم روز پزشکی بهترین تغذیه نوزادان را تغذیه با شیر مادر می‌داند. اما دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است نوزادی را از شیر مادر محروم کند. مثلا مادری که به علت بیماری صعب العلاج خود از شیردهی منع شود یا نوزدانی که زودتر از موعد به دنیا بیایند و در بخش NICU بستری شوند. مادران این نورسیده‌ها ممکن است به علت اضطراب شدید، شیرشان کم شود و شیردهی موفقی نداشته باشند.

برای نوزادان نارس دو تدبیر اندیشیده شده است. یکی راه تجاری و نادرست استفاده از شیر خشک است. این شیر از شیرگاو درست می‌شود که سازگار با دستگاه گوارش و احتیاجات بدن همان حیوان است و نمی‌تواند همه نیازهای بدن انسان را رفع کند. از سویی جذب این شیر در بدن نوزاد نارس که اندام حیاتی‌اش هم نارس است باری مازاد را به بدن او وارد می‌کند. راه دوم تغذیه با شیر مادری دیگر است. از قرن‌ها پیش راهی متداول بود و آن گرفتن دایه برای شیردهی به نوزاد بود. اما در دنیای مدرن، پیدا کردن دایه کار دشواری است. از سویی در کشورهایی مانند ایران، بحث موضوعات شرعی استفاده از شیر دایه هم مطرح می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

توصیه‌های دلسوزانه جمعی از پزشکان در ارتقای نظام سلامت به دولت چهاردهم

جمعی از پزشکان معتقدند همانطور که دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب مردم بارها عنوان کرده قوانین و برنامه‌های بر زمین مانده در همه حوزه‌ها، آنقدر زیاد است که کارگزاران دولت چهاردهم باید قبل از هر گونه اقدامی، اهتمام ویژه‌ای برای اجرایی کردن این اسناد بالادستی داشته باشند، انتظار می‌رود در حوزه سلامت و آموزش پزشکی به بیانیه گام دوم انقلاب، سیاستهای کلان سلامت ابلاغی مقام رهبری عمل شود.

در متن نامه جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی خطاب به دکتر مسعود پزشکیان آمده است: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یک سازمان بسیار بزرگ است که ساختار آن از کوچکترین روستاها تا پایتخت گسترانیده شده است، در دهه های اخیر نظام سلامت شاهد اتخاذ تصمیمات و سیاستهای گوناگون و حتی در بعضی مواقع متضاد با هم بوده است و آثار مستقیم و غیرمستقیم اجرای این سیاستها و راهبردها در زندگی فرد فرد جامعه مشهود است.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

مدارس ایثارگران ویژه بزرگسالان با کمتر از ۶۰ دانش‌آموز ادغام می‌شود

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش از فراهم شدن امکان ادغام مدارس ایثارگران ویژه بزرگسالان با کمتر از ۶۰ دانش‌آموز خبر داد.

زهرا پناهی‌روا گفت: تعداد مدارس ایثارگران تا پیش از تلاش‌های این اداره بسیار زیاد بود، اما با تلاش‌های اخیر، تعداد این مدارس به اندازه خوبی کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش افزود: تا دو سال قبل تعداد مدارس ایثارگران در حدود ۳۰۰ فضا بود که تاکنون به ۲۸۵ فضا کاهش پیدا کرده است. اکنون برای این ۲۸۵ مدرسه ایثارگران ویژه بزرگسالان در سراسر کشور در تلاش هستیم تا به مرور زمان، تعداد آن‌ها را کاهش دهیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

مهارت‌آموزی به ۱.۵ میلیون نیروی وظیفه نیروهای مسلح

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیروهای تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند.

سردار محمدجواد زاده کمند در نشست با اصحاب رسانه گفت: ترقی جوانان برای مهارت آموزی قبل از خدمت سربازی ‌ همچنین خروج از خدمت سربازی با مهارت تخصصی برای ایجاد امنیت شغلی و اقتصادی از اولویت‌های این قرارگاه است.

به گفته او، امروز نسل جوان ارزشمندترین سرمایه ایران اسلامی است و خدمت سربازی فرصتی برای رشد و بالندگی جوانان است. تقویت عرصه امنیتی و دفاعی از مهم ترین عرصه های کشور است که توانمندسازی جوانان می تواند در تقویت آن موثر باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

با پیشنهادات طب ایرانی، تابستان خنکی را سپری کنید

فصل تابستان از نظر طب ایرانی دارای طبیعت گرم و خشک بوده و باید تدابیر این فصل از جمله خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها و نوع لباس و فعالیت فیزیکی متناسب با طبیعت این فصل در نظر گرفته شود تا دچار عوارضی همچون گرمازدگی نشویم.

تمام فصل‌ها و تمام مواد غذایی از دید طب ایرانی، دارای طبع و مزاج خاصی هستند از این رو برای حفظ سلامت روح و جسم، آشنایی با طبع هر فصل و غذاهای مصرفی آن مهم است و البته این اهمیت به ویژه در تابستان و زمان گرمای هوا بیشتر است.

برای حفظ سلامتی خود در فصل تابستان باید بدانیم از چه مواد غذایی پرهیز کنیم. توجه داشته باشید که در طب سنتی پرهیز بر درمان مقدم است و آغاز کار حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها پرهیز است، به این صورت که از مصرف مواد غذایی مضر پرهیز شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

احراز هویت الکترونیک سبب افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات شده است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به توسعه زیر ساخت‌های دولت الکترونیک در این سازمان گفت: احراز هویت الکترونیک در مقایسه با روش‌های سنتی، باعث افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم شده است.

هاشم کارگر اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع احراز هویت افراد، پاسخگوی استعلامات هویتی مراجعه کنندگان دستگاههای اجرایی است و در راستای تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مردم و سرعت بخشی به ارائه خدمات به سمت ارائه خدمات الکترونیک و هوشمند گام برداشته و با ایجاد سامانه های برخط، پاسخگوی استعلامات دستگاههای اجرایی است.

رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: احراز هویت الکترونیکی، بر اساس الگوریتم‌های رمزنگاری شده و به دلیل سرعت و دقت بیشتر در تایید هویت در مقایسه با روش های سنتی، به ویژه در زمینه های مانند تجارت الکترونیک، بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات اینترنتی موجب ارائه خدمات آسان تر و سریعتر به متقاضیان شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

"متفورمین" و "سرماخوردگی" پرمصرف‌ترین داروهای کشور

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: قرص سرماخوردگی با ۳۵۰ میلیون عدد و قرص متفورمین با ۲۷۶ میلیون عدد پرمصرف‌ترین داروها در سه ماه اخیر هستند.

غلامحسین صادقیان در گفت و گویی با اشاره به مصرف غیرمنطقی آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور گفت: از ابتدای سال کپسول آموکسی‌سیلین با تعداد ۵۰۰ میلیون عدد و مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرمصرف‌ترین داروی کشور طی سه ماه اول سال بوده است.

وی اظهار داشت: بازار دارویی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده و ۹۸ درصد بازار دارویی از لحاظ عددی مربوط به داروهای تولید داخل و ۲ درصد مربوط به داروهای وارداتی بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

زنده به گور کردن غواصان ایرانی با دستان بسته و لبان تشنه/ حمایت‌های آمریکا از رژیم بعث

قاضی رسیدگی به پرونده شهدای غواص عملیات کربلای ۴ با اشاره به حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از رژیم بعث، گفت: زنده به گور کردن غواصان ایرانی با دستان بسته و لبان تشنه نتیجه اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا و مقامات و نهادهای آن در حمایت از دولت عراق، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نقض کرامت انسانی محسوب می‌شود.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص روز دوشنبه ۱۸ تیرماه در شعبه ۵۵ امور بین‌الملل دادگستری استان تهران به ریاست قاضی مجید حسین‌زاده برگزار شد.

در ابتدای این دادگاه، قاضی حسین‌زاده اظهار داشت: این دادگاه با دادخواهی ۴۲ نفر از خانواده‌های معظم شهدای غواص به طرفیت ۶۵ خوانده شامل دولت ایالات متحده آمریکا و سردمداران این دولت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این دادگاه مطابق قانون اقدام متقابل و قانون الزام جمهوری اسلامی ایران به پیگیری خسارات شهروندان خود صالح به رسیدگی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

ریل‌گذاری قابل قبول دولت برای مدیریت منابع‌زیستی/پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا

ریل‌گذاری قابل قبولی در دولت سیزدهم برای مدیریت منابع زیستی فراهم شد؛ به طوری که توسعه و حفاظت از محیط‌زیست در کنار هم پیش رفتند و هر جایی هم که خط قرمز محیط زیست بود، از آن دفاع شد و اجازه تخریب داده نشد.

انقراض پدیده ای است که دنیا همواره با آن درگیر بوده از انقراض دایناسورها حدود ۶۶ میلیون سال پیش گرفته تا از بین رفتن شیر ایرانی حدود یک قرن گذشته و ببر مازندران حدود ۷۰ سال گذشته؛ البته قطعا اینها پایان روند انقراض نخواهند بود، در چند دهه اخیر به علت توسعه صنعت و شهرنشینی روند آن تندتر شده و هر ساله تعداد قابل توجهی از گونه های زیستی حیات وحش برای همیشه از بین می روند، در ایران بیش از ۲ هزار گونه جانوری اعم از پستانداران، پرندگان، خزندگان ، دوزیستان و ماهیان زندگی می کنند که آمارها نشان می دهد ۷۵ گونه در لیست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارند، این عدد زنگ خطری برای گونه های جانوری است که اگر موفق به حفاظت از آنها نشویم برای همیشه به تاریخ خواهند پیوست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش حیات‌وحش با روش‌های روز دنیا/اهدای شیر مادر نجات جان نوزادان نارس و بیمار

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha