مهارت‌آموزی به ۱.۵ میلیون نیروی وظیفه نیروهای مسلح

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیروهای تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار محمدجواد زاده کمند دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه گفت: ترقی جوانان برای مهارت آموزی قبل از خدمت سربازی ‌ همچنین خروج از خدمت سربازی با مهارت تخصصی برای ایجاد امنیت شغلی و اقتصادی از اولویت‌های این قرارگاه است.

به گفته او، امروز نسل جوان ارزشمندترین سرمایه ایران اسلامی است و خدمت سربازی فرصتی برای رشد و بالندگی جوانان است. تقویت عرصه امنیتی و دفاعی از مهم ترین عرصه های کشور است که توانمندسازی جوانان می تواند در تقویت آن موثر باشد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: طی بیش از هفت سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۸۶ هزار نفر تحت آموزشی مهارتی قرار گرفتند که از این تعداد بیش از ۹۰۰ هزار نفر آموزش‌های تخصصی مهارتی را فراگرفتند.

سردار زاده کمند ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۸ هزار نفر نیز تحت پوشش آموزش قرار گرفتند و ۳۲۳ هزار نفر نیز بسته پنج گانه آموزشی را دریافت ‌کردند.

وی به راه‌اندازی ۲۵۰ کارگاه مهارتی برای کارکنان نیروی های مسلح در سال ۱۴۰۲ با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: برنامه ما برای سال جاری ایجاد ۵۰۰ کارگاه آموزش مهارتی در سراسر کشور است.

سردار زاده کمند همچنین اعلام کرد که امسال بیش از ۹ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیروی های مسلح پس از گذراندن آموزش، تسهیلات اشتغال دریافت کردند و امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل باقی مهارت آموزان نیز بتوانند از تسهیلات برخوردار شوند.

راه اندازی چهار مرکز نوآوری سرباز در دستور کار

این مقام نظامی، استانداردسازی بیش از پنج هزار محیط کار واقعی را یکی ازبرنامه های سال ۱۴۰۳ این مجموعه عنوان کرد و گفت: یکی از کارهای جدیدی که از ۲ سال پیش توسط قرارگاه آغاز شد، راه اندازی مراکز نوآوری بود که اکنون راه اندازی چهار مرکز نوآوری سرباز در دستور کار است.  

سردار زاده کمند به دومین مسابقات سراسر مهارت آموزی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این رویداد با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های نظامی، سازمان‌های نیروهای مسلح، سازمان فنی و حرفه‌ای و جمعیت هلال احمر با شعار «سربازان ماهر، پنجه های کارآمد و اشتغال موثر» برگزار خواهد شد.  

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، زمان برگزاری این رویداد را مردادماه امسال اعلام کرد و گفت: اهداف برگزاری این رویداد شامل تبلیغ و ترویج فرهنگ مهارت آموزش به عنوان اساسی ترین اولویت برگزاری این رویداد است.  

سردار زاده کمند اضافه کرد: شناسایی استعدادهای برتر و برنامه ریزی برای رشد توانمندی، ایجاد رقابت سالم در بین کارکنان وظیفه، فرصت مناسب برای نشان دادن خلاقیت در نیروهای مسلح است.  

به گفته وی، این مسابقات در ۲۰ رشته مهارتی شامل آمادگی جسمانی، حفاظت فیزیکی، کمک‌های اولیه، برنامه ریزی و برنامه نویسی، برنامه نویسی توسعه دهنده، برنامه نویسی معماری، عکاسی دیجیتال، تعمیر سخت افزار تلفن همراه، تعمیر و نصب دوربین مدار بسته، برق کار ساختمان، تعمیرکار خودروهای سبک، تعمیرکار برق خودرو، سرویس کار خودرو، تعمیر کار وسائل سرمایشی و گرمایشی، درب و پنجره سازی، خیاطی مردانه، آرایشگری مردانه و آشپزی است.  

این مقام ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در این دوره ۲۲ هزار سرباز وظیفه از همه نهادهای نظامی شرکت خواهند کرد، تاکید کرد: همه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مجاز به شرکت در این مسابقات هستند و کسانی که پیش از دوره خدمت سربازی آموزش های مهارتی را سپری کردند نیز می توانند در آن شرکت کنند.  

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره مشوق های این مسابقات به جوایز نقدی، مدال افتخار، مرخصی، اولویت در جذب نیروهای مسلح، عنوان مربی گری و موارد دیگری اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha