۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰
کد خبر: 85533418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۶ مجوز استاندارد برای واردات کالا در سمنان صادر شد

سمنان - ایرنا - کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد سمنان گفت: ۸۶ فقره مجوز استاندارد واردات کالا از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۳ از سوی این اداره‌کل صادر شد.

محمد نظری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حصول اطمینان اجرایی از انطباق کالای وارداتی با استانداردهای مورد قبول سازمان ملی استاندارد و تسهیل در ورود کالا به کشور در سازگاری و هماهنگی با مقررات و روش‌های متعارف در تجارت جهانی از جمله هدف‌های کنترل کیفیت کالاهای وارداتی است.

وی ادامه داد: حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از لحاظ بهداشت، ایمنی، ضوابط زیست محیطی و اقتصادی، حمایت از حقوق تولیدکنندگان داخلی در مقابل تخریب بازار و رقابت نامطلوب و ممانعت از ورود کالاهای با کیفیت نامرغوب از دیگر هدف‌های صدور مجوز واردات است.

وی بیان کرد: قانونگذار در بندهای ۱۵ و ۱۶ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری را یکی از مهم ترین مـاموریت ها و وظایف سازمان ملی استاندارد دانسته است.

کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد سمنان گفت: امکان رقابت برای کالاهای صادراتی کشور با کالاهای مشابه خارجی، حفظ بازارهای بین المللی، جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی از دیگر اهداف بررسی کیفیت کالاهای وارداتی است.

به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۲۱ آزمایشگاه در بخش‌های مختلف، نمونه‎‌گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می‌دهند و ۳۰ آزمایشگاه همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارند.

شهروندان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمامی اطلاعات درباره کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha