۲۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در سمنان صادر شد

سمنان - ایرنا - رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد سمنان گفت: ۲۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سه ماه نخست ۱۴۰۳ به همت کارشناسان این اداره کل صادر و در راستای نظارت بر اجرای استاندارد نیز ۲۵ پروانه تعلیق و ۲۷ پروانه باطل شد.

سیده ربابه عمادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یک فقره پروانه نشان حلال در سمنان در سه ماه نخست امسال صادر شد، افزود: علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارایه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و همچنین اطمینان خاطر برای مصرف‌کننده است.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد سمنان با اشاره به اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، توجه به این مهم از سوی تمام افراد به ویژه واحدهای تولیدی خدماتی را خواستار شد.

وی با اشاره به این که پروانه‌های صادرشده در صنایع ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و مکانیک و فلزشناسی است، خاطر نشان کرد: هر چه در زمینه استانداردسازی محصولات و خدمات در جامعه تلاش شود، زمینه رشد اقتصادی مهیاتر خواهد شد.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد سمنان گفت: وجود علامت استاندارد بر روی کالا نشانه انطباق کالا با استاندارد ملی است و به شهروندان توصیه می‌شود به خرید کالاهایی اقدام کنند که دارای علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی باشند.

به گزارش ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمامی اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha