۱۵۰ منطقه سمنان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی است

سمنان - ایرنا - رییس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در سمنان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی، آیینی ویژه ماه محرم، همزمان با سراسر کشور برای ساعت هشت صبح جمعه بیست و دوم تیر ۱۴۰۳ در ۱۵۰ نقطه استان برنامه‌ریزی شد.

عباسعلی طالب بیدختی روز سه‌شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشت هزار و ۵۰۰ دست لباس ویژه نوزادان و ۱۰ هزار بطری شیشه آبمعدنی برای همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم برای توزیع به طور رایگان تدارک دیده شد.

وی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم در سمنان در مصلای امام علی(ع) این شهر با حضور سخنرانان و مداحان برگزار می‌شود و سخنران واقعه کربلا و نهضت عاشورایی را تبیین می‌کنند.

رییس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در سمنان گفت: مداحان در همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم مرثیه‌خوانی خواهند کرد و مادران فرزندان شیرخوار خود را با فرهنگ حسینی آشنا می‌کنند.

طالب بیدختی اضافه کرد: پیام نذر نوزادان برای یاری حضرت ولی عصر(عج) همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۰ صبح جمعه قرائت می‌شود.

۱۵۰ منطقه سمنان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی است

به گزارش ایرنا، آیین شیرخوارگان حسینی هر ساله در روز جمعه دهه اول ماه محرم و با هدف زنده نگهداشتن نهضت حسینی، به یاد نوزاد شهید دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) و به منظور انتقال ارزش های عاشورایی به نسل جدید در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مادران در آیین شیرخوارگان حسینی با استفاده از لباس عزا و پیشانی‌بندهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر(ع) برای نوزادان خود در سوگ شهدای کربلا و حضرت علی اصغر (ع) سوگواری می‌کنند.

مادران عزادار حسینی با خواندن لالایی، یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی‌دارند و حضور و ایستادگی خود و پرورش فرزند خود را برای یاری حضرت ولی عصر(عج)مطابق با فرهنگ عاشورایی و ضرورت ایستادگی در برابر ظلم اعلام می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha