مهارت‌آموزی نسل جوان جزو اولویت‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باشد

سنندج- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: آموزش، مهارت و توانمندسازی نسل نوجوان و جوان باید جزو اولویت خانواده ها، نظام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری روز سه شنبه در بازدید از تعاونی آموزشی ۴۲۲۸ فرزانگان در سنندج اظهار کرد: توسعه همه جانبه، ارتقای دانش و ایجاد اشتغال پایدار از مسیر آموزش و توانمند سازی امکان پذیر است.

وی آموزش و مهارت آموزی را مهم‌ ترین سرمایه کشور دانست و افزود: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در موسسات کار و تامین اجتماعی بر اساس نیاز و شرایط هر منطقه و ظرفیت‌ها و امکانات موجود به خصوص آینده‌نگری در راستای حل معضل بیکاری تعریف و اجرا می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: باید برنامه‌ها در بخش آموزش و مهارت آموزی با همکاری و هم‌افزایی به نحوی طراحی شود که هر جوان ایرانی در کنار تحصیل، حداقل دارای یک مهارت برای زندگی آینده خود باشد.

پیشکاری یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در کنار برنامه‌های دولتی از جمله سیاست‌های لازم و مفیدی است که تحقق آن نقش مهمی در گسترش آموزش‌ها و حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال دارد.

وی افزود: کسب مهارت شغلی در کنار اخذ مدارک دانشگاهی از جمله برنامه‌ها و رویکردهای مهم وزارت کار است که در سال‌های اخیر از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته و باید این سیاست مهم همچنان جدی گرفته شود.

مهارت‌آموزی نسل جوان جزو اولویت‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ارتقای دانش جامعه کار و تولید را از اهداف وزارت کار خواند و با بیان اینکه بحث آموزش و پژوهش از مقوله های مهم و تاثیرگذار در دنیا است، گفت: استفاده از اساتید خلاق و مجرب، بهره گیری از علم روز و آموزش صحیح در توانمند سازی جامعه هدف موثر خواهد بود.

در این بازدید مجوز برگزاری دوره های آموزشی آزاد موسسه کار و تامین اجتماعی کشور به مدیر آموزشگاه فرزانگان سنندج اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha