۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85557167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ رشته مهارت به سربازان سپاه در کردستان آموزش داده می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون نیروی انسانی سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در حال حاضر ۲۴ رشته مهارت به سربازان وظیفه سپاه علاقمند به یادگیری حرفه در استان، آموزش داده می‌شود.

سرهنگ کورش ملکشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ و بر اساس ابلاغ رهبری، مبنی بر مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان، آموزش مهارت در پادگان ها شروع شد.

وی با اشاره به اینکه مربیان خودکفا برای آموزش سربازان داریم، افزود: برای اولین بار در کشور، کارگاه تشخیص رنگ خودرو برای سربازان علاقمند در استان ایجاد کردیم، ضمن اینکه رشته هایی مانند، کشاورزی، پرورش دام سبک، پرورش زنبور عسل، باغداری، تاسیسات، تعمیر آبگرمکن و پکیج، مکانیک خودرو و برق صنعتی آموزش داده می شود.

معاون نیروی انسانی سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: طرح مهارت آموزی سربازان بدون دریافت مبلغ به صورت رایگان برای سربازان اجرا و دوره آموزشی نیز جزو خدمت وظیفه محسوب می شود.

سرهنگ ملکشاهی هدف از اجرای این طرح را ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در جامعه اعلام کرد و گفت: هر کسی مهارت داشته باشد، در صورت تلاش، بیکار نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: سربازان آموزش دیده، بعد از پایان دوره خدمت، در صورت داشتن گواهینامه، می توانند از تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی استفاده و برای خود شغل ایجاد کنند.

معاون نیروی انسانی سپاه بیت المقدس کردستان افزود: سال گذشته، ۲۰۰ سرباز بعد از پایان دوره خدمت، هر کدام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد شغل دریافت کردند.

به برگزاری مسابقات مهارت در استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته در مسابقات ملی مهارت آموزی سربازان، ۱۲ نفر در ۱۲ رشته انتخاب و به تهران اعزام شدند که چهار نفر در کل سپاه حائز رتبه برتر و ۲ نفر نیز رتبه برتر را در کل نیروهای مسلح کسب کردند.

سرهنگ ملکشاهی ادامه داد: امسال برای دومین سال، مسابقات ملی مهارت آموزی در ۲۰ رشته در همه شهرستان ها شروع شده و هفته آینده در سنندج نیز برگزار و تیم منتخب استان انتخاب و به اردوی ۲ هفته ای اعزام و سپس به مسابقات ملی مهارت کشور معرفی می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha