نشست هماهنگی مجریان کنکور ۱۴۰۳ و مسئولان قرنطینه و مراقبان برگزار شد

تهران- ایرنا- در آستانه برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، نشست هماهنگی مدیران سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با عوامل اجرایی، نمایندگان و مسئولان مخازن، رابطان و مراقبان به صورت وبینار و با حضور بیش از ۱۲ هزار نفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، رئیس مرکز اجرای آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از آموزش برای انجام وظایف دقیق و کامل عوامل اجرایی، مسئولان مخازن، رابطان و مراقبان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مطابق دستورالعمل‌ها برای برگزاری آزمونی مطلوب، استاندارد و ایمن خبر داد.

«محمود عزیزی» در نشست هماهنگی با عوامل اجرایی، نمایندگان و مسئولان مخازن، رابطان و مراقبان که به صورت وبینار و با حضور بیش از ۱۲ هزار نفر برگزار شد با اشاره به روند ادامه قرنطینه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: جمعی از همکاران امین و زحمتکش سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، ۳۵ شبانه‌روز متوالی و تا پایان برگزاری آزمون سراسری در حال انجام فرآیند تهیه و چاپ دفترچه سوالات، پاسخ‌نامه‌ها و شخصی‌سازی و بسته‌بندی آن هستند.
وی ادامه داد: بعد از ارسال دفترچه سؤالات و پاسخ‌نامه‌ها به مخازن ۴۰۸ شهر برگزاری آزمون، خانواده سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، دستان شما نمایندگان و مسئولان مخزن، رابطان، مراقبان و تمام عوامل اجرایی و حفاظتی را برای ادامه فرآیند اجرایی آزمون سراسری را به یاری می‌فشارد.
رئیس مرکز اجرای آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از رابطان آزمون سراسری درخواست کرد در دریافت، توزیع و جمع‌آوری به موقع بسته‌های سوال و پاسخ‌نامه‌ها مطابق شماره صندلی داوطلبان و بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی شده نهایت دقت و حساسیت را برای حفظ حقوق داوطلبان به عمل آورند.
عزیزی همچنین به مراقبان و مجریان برگزاری فرایند نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: کنترل چینش برچسب صندلی‌ها در حوزه امتحانی قبل از ورود داوطلبان، تطبیق شماره داوطلبی مندرج در کارت ورود به جلسه داوطلبان با شماره داوطلبی مندرج روی صندلی، کنترل درج مشخصات داوطلبان و امضای آن در ذیل پاسخ‌نامه و محل‌های مشخص شده در دفترچه سؤالات، حفظ سکوت و آرامش در حوزه آزمون، لازم‌الاجراست.
وی درباره سلامت کامل برگزاری کنکور به داوطلبان و خانواده‌هایشان اطمینان داد و گفت: فرآیند برگزاری آزمون سراسری از ماه‌ها قبل حتی قبل از ثبت‌نام، برنامه‌ریزی شده است و با شروع ثبت‌نام در آزمون سراسری، بررسی اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان، تولید مستندات و مدارک، ارسال دستورالعمل‌های اجرایی برای برگزاری آزمون سراسری به حوزه‌های سراسر کشور، برگزاری جلسات و نشست‌های آموزشی برای عوامل اجرایی و حفاظتی، تکمیل شده است.
عزیزی به داوطلبان توصیه کرد برای حفظ سلامت و آرامش خود و مسئولان حوزه‌های برگزاری آزمون از آوردن وسایل غیر مجاز مندرج در اطلاعیه‌های سازمان ملی سنجش خودداری کنند، همکاری لازم را با بازرسان بدنی حوزه‌های برگزاری آزمون برای حفظ سلامت آزمون داشته باشند.

وی اضافه کرد: داوطلبان ضرورت دارد شماره درج شده در برچسب صندلی، دفترچه سؤالات و پاسخ‌نامه خود را با شماره داوطلبی مندرج در کارت ورود به جلسه تطبیق دهند و در صورت مشاهده مغایرت بلافاصله به نزدیک‌ترین مراقب در سالن اطلاع دهند یا در صورت مشاهده و بروز هر گونه مشکلی در حین برگزاری آزمون، ضمن اطلاع به مراقبان حاضر در جلسه، می‌توانند بعد از برگزاری آزمون از طریق سیستم پاسخ‌گویی اینترنتی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org موضوع را منعکس کنند و همچنین با پر کردن فرم ارزیابی حوزه امتحانی که بعد از برگزاری هر آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس است ما را برای افزایش کیفیت برگزاری آزمون در این حوزه‌ها یاری رسانند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه، ۲۱ تیرماه و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه و برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار می‌شود.

در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در مجموع ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر داوطلب نام‌نویسی کرده‌اند که ۳۷ درصد آنها داوطلبان مرد و ۶۳ درصد داوطلبان زن هستند و آزمون آنها در حوزه‌های امتحانی ۴۰۸ شهرستان کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha