۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85536435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوبت دوم آزمون سراسری گروه‌های ریاضی و انسانی در سلامت کامل برگزار شد

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: نوبت دوم آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه - ۲۱ تیرماه - در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و رضامراد صحرایی وزیر آموزش ‌پرورش صبح پنجشنبه - ۲۱ تیرماه - پیش از آغاز برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و صنعت حضور یافتند و از این حوزه امتحانی آزمون سراسری بازدید کردند.

با پایان برگزاری نوبت دوم این آزمون، سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به پیش بینی تمهیدات لازم برای حفظ امنیت و سلامت آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: صبح امروز یکی از داوطلبان در یکی از حوزه‌های امتحانی تلاش کرد تصویری از دفترچه سؤالات آزمون تهیه و به بیرون انتقال دهد که با هوشیاری عوامل حفاظت آزمون و مراقبان حوزه شناسایی و دستگیر شد.

پورعباس به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سلامت آزمون سراسری گریزی زد و گفت: عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ و صیانت از این آزمون ملی تلاش کرده‌اند و در این آزمون نسل‌های مختلف دستگاه‌های آشکارساز در حوزه‌های اصلی و فرعی بکار گرفته شده است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی قدردانی و تأکید کرد: با اقدامات پلیس فتا کانال‌های فضای مجازی مدعی فروش سؤالات آزمون سراسری شناسایی شده و این مدعیان دروغین و فروشندگان ابزار تقلب دستگیر می‌شوند.

پورعباس تاکید کرد: قانون در تشدید مجازات افراد متخلف در شبکه‌ها و گروه‌ها صراحت دارد و تلاش برای افشای سؤالات مرتبط با آزمون سراسری در قالب همکاری در یک گروه یا شبکه به تناسب نوع جرم می‌تواند به حبس نیز منجر شود.

وی افزود: داوطلبان دقت داشته باشند برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

به گزارش ایرنا، نوبت دوم آزمون سراسری مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار بود در روزهای ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، ۲۱ تیرماه برگزار شد و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر امروز و برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه در حوزه‌های امتحانی ۴۰۸ شهرستان کشور و ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود.

تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر برای رقابت در نوبت دوم این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنان را داوطلبان زن و ۳۷ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha