۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبر: 85533946
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

معضل ترافیکی تانکرهای نفتی عراق در بوشهر رفع شد+ فیلم

بوشهر- ایرنا- تانکرهای نفتی که از عراق و مرز خوزستان از اواخر سال گذشته برای ترانزیت سوخت به کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد بوشهر شده و مشکلات عدیده ای به خصوص در حوزه ترافیک شهری ایجاد کرده بودند اکنون ساماندهی شدند.

به گزارش ایرنا، از اواخر سال گذشته بوشهری‌ها با تعداد وسیعی از تانکرهای نفتی دارای پلاک یکی از کشورهای همسایه مواجه شدند که ره آوردی جز ترافیک‌های سنگینی در بر نداشت.

این خودروهای سنگین که مواد نفتی را از عراق وارد خوزستان کرده و پس از آن راهی بوشهر شدند تا زنجیره ترانزیت برای ارسال محموله به کشورهای حوزه خلیج فارس را هموار کنند با ایجاد ترافیک های سنگین سبب اعتراض بخش عمده ای از بدنه های اجتماعی از جمله فعالان رسانه شده و در قالب تذکرهای فراوان خواستار ساماندهی این تانکرها برای کاهش بار ترافیکی حوزه شهری شدند.

«علی محمدی» که خود را راننده تاکسی به ایرنا معرفی می کند می گوید: تانکرهای سوخت به تمام معنا در خیابان های منتهی به چهارراه شیلات ایجاد اختلال می کنند.

وی افزود: وجود این تعداد تانکر و ترافیک سبب شده تا بخشی از تاکسی های شهری از این مسیر کمتر تردد کنند و مشکلاتی برای حمل و نقل مردم ایجاد شود.

این شهروند بوشهری ادامه می دهد: وجود تصادف های متعدد و راه بندان های ایجاد شده سبب کلافگی مردم در این مسیر شده است.

دیگر شهروند بوشهر نیز به ایرنا می گوید: طبیعی است که ورود این تانکرها به کشور و استان بوشهر با مجوزهایی همراه بوده و منافعی نیز برای کشور دارد اما نباید فراموش کرد که مردم دارای حقوقی هستند و نباید نادیده گرفته شوند.

«زهرا حیدری» ادامه می دهد: منزل ما در محدوده خیابان طالقانی است و معمولا با تاکسی تردد دارم اما نه تنها تاکسی های شهری حتی تاکسی های اینترنتی نیز شانه خالی می کنند و بارها در زیر تیر افتاب گرم بوشهر معطل شده ایم.

معضل ترافیکی تانکرهای نفتی عراق در بوشهر رفع شد+ فیلم

وی ادامه می دهد: وجود بار ترافیکی این خودروها در محدوده شهری نشان از برهم ریختگی مدیریت شهری است و نشان می دهد مسئولان برای هر گونه نظم دهی این تانکرها عاجز هستند.

«محمد امین زارعی» از کسبه خیابان طالقانی می گوید: حضور تانکرهای سوختی در این خیابان قابل توجیه نیست و نه تنها به مردم بلکه به کسبه نیز آسیب وارد کرده است.

وی افزود: حجم ترافیک ایجاد شده باعث می شود که حتی جایی برای پارک لحظه ای خودروها برای خرید از کسبه نیز نباشد و اگر چه این موضوع در پوسته زیرین ارائه خدمات به مردم گم شده اما نمی توان منکر دلایل این وضع که همین تانکرهای سوخت و اختلال در عبور و مرور آرام شهری هستند شد.

مسئولان بوشهری بر خلاف هر موضوع مشابه که سعی در توجیه و رفع مسئولیت از گردن خود می کنند این بار هم کلام و هم صدا با مردم ضمن پذیرش این نقدها به دنبال چاره جویی و رفع مشکل به جای پاک کردن صورت قضیه شدند.

گلایه مردم به حق است/ پیگیر رفع مشکل هستیم

رییس شورای شهر بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مردم نسبت به تردد کامیون‌های ترانزیتی در فضای شهری بوشهر و ترافیک و راه بندان های مکرر ایجاد شده به شدت گله مند هستند که به حق است.

«وحید نیک روش» با اعلام این که این موضوع را از طریق مبادی رسمی دنبال کرده ایم، افزود: حضور این تانکرها در کشور و شهر بوشهر تابع یک سری مجوزهای رسمی است اما الزاماتی نیز باید رعایت شود تا در زندگی مردم اختلالی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: نظم حوزه شهری با ورود تعداد زیادی از این تانکرها بهم ریخته و حتی فضای زیرساختی جاده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

معضل ترافیکی تانکرهای نفتی عراق در بوشهر رفع شد+ فیلم

رییس شورای شهر بوشهر یادآور شد: در نشست‌های جداگانه با مدیران استان خواستار ساماندهی این موضوع شده ایم.

جای تانکرهای سوخت خارج از شهر است

شهردار بوشهر به ایرنا می گوید: هر نوع فعالیتی که می تواند حوزه خدمات مدیریت شهری را تحت شعاع قرار دهد باید با هماهنگی با شورا و شهرداری انجام شود.

«حسین حیدری» افزود: در اواخر سال گذشته به یکباره حضور تعداد زیادی از تانکرهای سوختی در خیابان های شهر بوشهر دیده شد بدون آن که از قبل با شهرداری اطلاع رسانی و هماهنگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: به محض اطلاع مراتب اعتراض خود را به دستگاه های مسئول اعلام و خواستار یک انسجام بخشی به این خودروها برای کاهش اثرات ترافیکی حضور آنها شدیم.

شهردار بوشهر گفت: از مسئولان مرتبط درخواست کردیم که این خودروها در خارج از محدوده شهری استقرار و در چارچوب یک برنامه که نظم شهر را بهم نریزد در حوزه شهری تردد کنند.

نوبت بندی تانکرهای نفتی برای ورود به شهر پیشنهاد کردیم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: از اواخر سال گذشته موضوع ترانزیت مشتقات نفتی در مجتمع بندری نگین از طریق تانکرهای عراقی در بوشهر آغاز شد که بدلیل ایجاد مشکلات ترافیکی در معابر ورودی و درون شهری ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفت.

«سرهنگ محمد صادقی» در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با هماهنگی مسوولان حمل و نقل و پایانه ها و سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر مقرر شد افزون بر پیش بینی پایانه در ورودی شهر برای حضور در بندر بوشهر نیز با اعمال نوبت بندی از ترافیک و خلل در آمد و شد شهروندان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه حضور تانکرهای سوخت یادشده در بندر بوشهر مقطعی هستند یادآورشد: برخی اوقات بدلیل خلل در برنامه زمان بندی و بارگیری ترافیک در خیابان منتهی به اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر ایجاد می شود که پلیس با مسوولان یادشده اتمام حجت کرده در صورت استمرار این مشکل اعمال قانون خواهد کرد.

معضل ترافیکی تانکرهای نفتی عراق در بوشهر رفع شد+ فیلم

صادقی افزود: اختلال در رفت و آمد شهروندان بواسطه ترافیک ناشی از حضور پرشمار تانکرهای عراقی در شهر بوشهر از طریق دادستانی بوشهر نیز پیگیری شده است که به مسوولان مربوطه اتمام حجت سخت تری برای برون رفت از وضعیت موجود انجام خواهد شد.

در کنار متولیان حوزه شهری، دادستانی بوشهر به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شد و با ارائه دستورهای ویژه به سازمان های مرتبط خواستار توجه به حقوق عامه و ساماندهی تانکرهای سوخت شدند.

تذکرهای لازم داده شد/ کوتاه نمی‌آییم

قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای بوشهر گفت: هر موضوع که با حقوق عامه مرتبط شده و زیان هایی در بر داشته باشد در اختیار مجموعه دادستانی است تا با پیگیری موضوع زمینه مشکلات ایجاد شده برای مردم را رفع کند.

«حمید تماری» افزود: در سال گذشته وقتی در جریان حضور تانکرهای سوخت در استان و مشکلات ایجاد شده برای مردم قرار گرفتیم در سلسله نشست هایی که با مدیران حوزه مرتبط انجام شد دغدغه های دادستانی به عنوان مدعی العموم و راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت اعلام شد.

وی افزود: در آن مقطع در قالب نشست هایی با برخی از مدیران مرتبط از جمله فرماندار بوشهر، مدیران کل بنادر و دریانوردی، ناظر گمرکات، راهداری و حمل و نقل جاده ای، امور اقتصادی استانداری و رئیس پلیس راه استان معضلات اجتماعی، امنیتی، ترافیکی و زیبایی شهری را در قالب تذکرهایی گوشزد و خواستار ساماندهی این تانکرها شدیم.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر نیز پیگیری های انجام داده ایم که سبب نتایج مفیدی شده است.

قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر گفت: باتوجه به مشکلاتی که تانکرهای عراقی حامل مشتقات نفتی در بوشهر برای مردم و دستگاههای اجرایی ایجاد کرده اند ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

تماری اظهار کرد: ترانزیت این محموله‌های نفتی از خوزستان به بوشهر و از طریق بندر بوشهر بارگیری و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی افزود: حضور و توقف این تانکرها در ورودی شهر بوشهر موجب مشکلاتی برای مردم و برخی دستگاه‌ها شده بود که با تمهیدات اتخاذ شده توسط حمل و نقل و پایانه های استان این موضوع برطرف شده است.

تماری ادامه داد: با این وجود ترافیک از چهارراه شیلات تا مقابل خیابان منتهی به اداره بندر مشکلاتی ایجاد کرده است که با دعوت از مسوولان اداره کل بنادر و دریانوردی ، پلیس راهور ، شورا و شهرداری مقرر شده است درحداکثر به مدت یکهفته از طریق نصب تابلو توقف ممنوع خودروهای سواری در مسیر یادشده مانع ایجاد گره ترافیکی شوند.

قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر تصریح کرد: برهمین اساس تانکرهای عراقی نباید در مسیر سبقت خیابان چهار راه شیلات تا بندر حرکت کنند بلکه در کنار جدول توقف و براساس نوبت بندی اعمال شده توسط اداره بنادر و دریانوردی برای انجام ترانزیت مشتقات نفتی اقدام کنند.

وی گفت: پلیس راهور نیز با گشت زنی، تذکر و اعمال قانون باید به روان سازی و رفع گره های ترافیکی در این مسیر اقدام کند.

مشکل تانکرهای سوختی رفع شد/ راه‌اندازی پارکینگ با تمام امکانات در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته و به دنبال افزایش تردد تانکرهای حامل مواد نفتی در بندر بوشهر، ورودی بوشهر به محلی برای توقف این خودروها تبدیل و بسیاری از این تانکرها در سطح شهر بوشهر اقدام به پارک می‌کردند.

«احمد دشتی زاده» افزود: این موضوع دردسرهای فراوانی برا مردم و رهگذران در شهر بوشهر ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: در نخستین اقدام ایجاد یک توقفگاه تانکرهای نفتی برای کاهش ترافیک در ورودی بوشهر پیشنهاد شد که مورد توافق مدیران حوزه شهری قرار گرفت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر عنوان کرد: در این شرایط، توقفگاه تانکرهای حامل مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار ایجاد شد تا حدود یک هزار تانکر در این محدوده توقف کنند.

دشتی زاده ادامه داد: این شرایط سبب شد بار ترافیک از ورودی و خیابان‌های شهر بوشهر برداشته و تانکرها بر اساس نوبت به بندر مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در این توقفگاه علاوه بر پارکینگ، مراکز خدماتی از جمله نمازخانه، سرویس‌بهداشتی، حمام، فروشگاه، کبابی، رستوران، تاکسی‌تلفنی، قهوه‌خانه، خوابگاه، اینترنت رایگان ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha