نشریه انگلیسی: اسرائیل در روز عملیات «طوفان الاقصی» دیوانه شده بود

تهران- ایرنا- نشریه انگلیسی «میدل‌ایست‌آی» از رفتار دیوانه وار ارتش رژیم صهیونیستی در روز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) پرده برداشت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نشریه انگلیسی «میدل‌ایست‌آی» درباره وضعیت رژیم صهیونیستی در روز آغاز عملیات طوفان الاقصی نوشت: ارتش اسرائیل در روز هفتم اکتبر دچار یک اضطراب و سراسیمگی دیوانه وار شده بود.

این نشریه در توصیف حوادث آن روز افزود: ارتش اسرائیل به نظامیان خود این اجازه را داده بود که به طور گسترده، شهرک نشینان را بکشند.

براساس روایت این نشریه، نیروی هوایی رژیم اسرائیل در روز هفتم اکتبر و همزمان با عملیات مبارزان فلسطینی، دست کم سه پایگاه و مقر نظامی خود را در مرز با نوار غزه بمباران کرد.

نشریه انگلیسی: اسرائیل در روز عملیات «طوفان الاقصی» دیوانه شده بود

به نوشته «میدل‌ایست‌آی»، درحالی که مبارزان فلسطینی به همراه اسیران صهیونیست درحال عقب نشینی از شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به داخل نوار غزه بودند، ارتش رژیم اسرائیل، منطقه مرزی با نوار غزه را به شدت زیر آتش گرفته بود.

این نشریه افزود: چند ساعت پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ارتش اسرائیل دستور داد به هر شیوه ای از اسیر شدن نظامیان اسرائیلی جلوگیری شود؛ هرچند که این کار به کشته شدن آنها منجر شود.

در همین پیوند، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتایج تحقیقات ارتش درباره علل شکست و غافلگیری این رژیم از مقاومت فلسطین در روز آغاز عملیات طوفان الاقصی و درگیری های هفتم اکتبر در منطقه صهیونیست نشین «بئیری» در مرز نوار غزه امروز سه شنبه به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهد شد.

براساس نتایج این تحقیقات، ارتش رژیم اسرائیل در روز هفتم اکتبر در انجام وظیفه خود شکست خورد و نتوانست از ورود نیروهای حماس به این منطقه صهیونیست نشین جلوگیری کند.

این تحقیقات، شمار زیاد رزمندگان فلسطینی عملیات کننده و گشودن جبهه نبرد در مناطق مختلف مرزی نوار غزه با سرزمین های اشغالی فلسطین را از عوامل شکست ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

برهمین اساس هم، برکناری «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل بویژه در سایه بدتر شدن روابطش با «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم قوت گرفته است.

نشریه انگلیسی: اسرائیل در روز عملیات «طوفان الاقصی» دیوانه شده بود

پیش از این نیز رسانه های رژیم صهیونیستی فاش کرده بودند که ارتش این رژیم در روز طوفان الاقصی از پروتکل «هانیبال» استفاده کرده است. هدف اصلی از اجرای این پروتکل جلوگیری از اسارت نظامیان یا غیرنظامیان شهرک‌نشین صهیونیست به هر قیمتی است.

در سال ۲۰۱۶، در مستند شبکه الجزیره، فرماندهان سابق و افرادی که در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کردند، پروتکل هانیبال را اینگونه خلاصه کردند: یک نظامی مرده بهتر از یک اسیر زنده است.

به‌تازگی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به نقل از مقام‌های امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی به کشته شدن شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر در یک جشنواره موسیقی از سوی بالگرد ارتش این رژیم در روز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی اذعان کرد.

یافته‌های جدید این استدلال را تقویت می‌کند که بسیاری از شهرک‌نشینانی که در هفتم اکتبر به هلاکت رسیدند، از سوی خود ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند.

همچنین در همان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی یک زن شهرک‌نشین که شاهد عملیات مقاومت فلسطین در شهرک‌های صهیونسیت نشین نزدیک مرز نوار غزه بود، اذعان کرد که که تعدادی از شهرک‌نشینان «بی‌تردید» از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

«یاسمن پورات» ۴۴ ساله، در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی به‌ویژه به درگیری‌های مسلحانه بین مبارزان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه صهیونیست نشین «بئیری» اشاره کرد.

به گفته او، مبارزان مقاومت با آن‌ها و دیگران رفتار انسانی داشته‌اند.

براساس نتایج تحقیقات رژیم اسرائیل درباره علل ناکامی و شکست در روز هفتم اکتبر از مقاومت فلسطین و کشته شدن صهیونیست ها توسط خود ارتش این رژیم، برکناری «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل بویژه در سایه بدتر شدن روابطش با «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم قوت گرفته است.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد.

در این عملیات، مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی نوار غزه با اراضی اشغالی فلسطین عبور کرده و با نظامیان و شهرک نشینان مسلح رژیم صهیونیستی درگیر شدند و شماری از آن‌ها را نیز به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه نوار غزه آغاز و دست به کشتار شهروندان فلسطینی زد و این منطقه را تحت اشغال و نیز محاصره کامل قرار داد. تاکنون ۳۸ هزار و ۱۹۳ فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند، در این حملات شهید و ۸۷ هزار و ۹۰۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha