حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در  مخزن‌ سدهای چهار گانه ایلام وجود دارد

ایلام- ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای‌ استان ایلام گفت: ۲۹۸.۵ میلیون متر مکعب آب در مخزن سدهای چهار گانه این استان ذخیره و آب ۲ سد ایلام و دویرج سر ریز شده است.

" صادق علیمرادی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آب سدهای استان ایلام از ابتدای سال آبی جاری تا روز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳، اظهار کرد: حجم آب سد دویرج در تراز نرمال ۲۰۵ میلیون متر مکعب بوده که در حال حاضر حجم کنونی آب پشت این سد ۲۰۴.۸ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه میزان پُرشدگی مخزن سد "دویرج" در شهرستان دهلران ۱۰۰ درصد است، افزود: همچنین حجم آب مخزن سد" چم گردلان" ایلام در تراز نرمال ۶۱ میلیون متر مکعب بوده که حجم کنونی آب مخزن این سد نیز ۶۲.۲ میلیون متر مکعب و با میزان پُرشدگی ۱۰۲ درصد برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای‌ استان ایلام با اشاره به وضعیت آب سد "کنگیر" در شهرستان ایوان نیز یادآور شد: حجم آب این سد در تراز نرمال ۱۹ میلیون متر مکعب آب بوده که حجم کنونی آن ۱۵.۱ میلیون متر مکعب با میزان پُرشدگی مخزن ۸۰ درصد است.

علیمرادی با اشاره به اینکه میزان پُرشدگی سد "گلال" واقع در شهرستان چوار نیز ۸۵ درصد است، گفت: حجم آب این سد در تراز نرمال ۱۹ میلیون متر مکعب بوده که در حال حاضر حجم کنونی ۱۶.۴ میلیون متر مکعب برآورد می شود.

به گزارش ایرنا، بارش‌های بهاری از ابتدای سال جاری تا کنون، نقش مهمی در راستای افزایش ذخیره آب در پشت در سدهای این استان داشته است.

همچنین سد و نیروگاه سیمره با ۶۶ درصد میزان پرشدگی و سد کرخه در جنوب استان با میزان پرشدگی ۵۶ درصد از دیگر منابع آبی استان به شمار می‌روند که مدیریت این سدها بر اساس ماهیت آنها، برعهده شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha