۷۰۰ هکتار به محدوده اراضی شهرک های بوشهر افزوده شد

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: ۷۰۰ هکتار در دولت سیزدهم به محدوده اراضی شهرک‌های صنعتی بوشهر، برازجان و جم این استان فزوده شد.

به گزارش ایرنا " علی باستین " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: زیرساخت‌های اقتصادی استان بوشهر در بخش‌های مختلف در دولت سیزدهم توسعه قابل توجهی یافت طوریکه هم اینک ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۴۷۰ واحد در مجموعه شهرک‌های صنعتی این استان فعال شده است.

وی افزود: امسال ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی هشت ناحیه صنعتی روستایی در این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۳۱ هکتار از اراضی بلااستفاده متقاضیان به شهرک‌های صنعتی برگشت داده شد.

باستین گفت: عملیات اجرایی ناحیه صنعتی روستایی شهید سلیمانی در دشتستان و سه شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان بوشهر آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: ایجاد و پیگیری زیرساخت‌های شهرک زیست فناوری دلوار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید و منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی از دیگر برنامه های توسعه زیرساخت های اقتصادی در این استان است.

بیشتر بخوانید

سرمایه‌گذاری ۹۴ هزار میلیارد ریالی صنعتی در بوشهر

۶۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در بوشهر پرداخت شد

معاون استاندار بوشهر: ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر ضروری است

وی گفت: در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان بوشهر اقدامات مهمی انجام شده است.

باستین با اشاره به تکمیل شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی سعدآباد در سطح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تصریح کرد: فاز نخست شبکه آبیاری زهکشی آبپخش دشتستان در سطح۱۰ هزارو و ۵۰ هکتار اجرایی شد و پیشرفت فیزیکی آن ۱۰۰ درصد است.

وی اجرا شبکه‌های فرعی آبیاری شبانکاره با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد در شهرستان دشتستان را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: طرح احیا و اصلاح نخیلات استان بوشهر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد اجرایی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تکمیل آبیاری تحت فشار نخیلات سعدآباد در سطح ۶۰۰ هکتار را از دیگر طرح‌ها اعلام کرد و گفت: در دولت سیزدهم روش‌های نوین آبیاری در سطح ۷۷۵ هکتار اجرا و جاده‌های دسترسی به مزارع به طول ۱۱.۷ کیلومتر احداث شد.

باستین با اشاره به اجرایی شدن عملیات احیا و نوسازی باغات نخیلات دشتستان در سطح ۸۱۰ هکتار از راه‌اندازی ۲۰ گلخانه جدید به مساحت ۱۶ هکتار در استان بوشهر خبر داد.

وی آغاز عملیات احداث انبار استاندارد روباز ذخیره‌سازی گندم در سال ۱۴۰۰ و افزایش ظرفیت انبارها به ۷ هزار تن در سال قبل را از دیگر طرح‌ها و عملکرد دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف حوزه اقتصادی استان بوشهر ذکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha