سه هزار مدرسه آماده حضور دانش‌آموزان گلستان؛ دریافت پول موقع ثبت‌نام ممنوع است

گرگان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان دریافت پول هنگام ثبت‌نام را ممنوع اعلام کرد و گفت: سه هزار مدرسه آماده میزبانی از دانش‌آموزان گلستانی در فصل پیش‌روی تعلیم و تربیت است.

سید رضا نظری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۶ اریبهشت ماه امسال دستورالعملی به همه مدیران مدارس ابلاغ شد و براساس آن مدیران مدارس، مکلف شدند موقع ثبت‌نام به جز حق بیمه و هزینه کتاب از پرداخت پول خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مدرسه بدون مشارکت مردم و خیرین اداره نمی‌شود، افزود: سرانه‌های آموزش و پرورش کفاف مدرسه را نمی‌دهد لذا مشارکت والدین در امورات مدرسه نیاز است اما این مشارکت باید داوطلبانه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان پرداخت هر گونه پول هنگام ثبت‌نام را ممنوع اعلام کرد و متذکر شد: مدیران مدارس باید بعد از ثبت‌نام دانش‌آموزان و از طریق انجمن اولیای مدرسه با والدین دانش‌آموز ارتباط برقرار کنند تا خانواده‌های داوطلب برای کمک به مدرسه اقدام کنند.

نظری گفت: بیشتر مدیران مدارس گلستان طبق دستورالعمل عمل می‌کنند اما به اندک مدیرانی که موقع ثبت‌نام درخواست کمک می‌کنند توصیه می‌کنیم از پرداخت پول پرهیز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه پارسال با مدیرانی که این دستورالعمل را رعایت نکردند برخورد شد، بیان کرد: شاید مدیر برخی مدارس در این باره توجیه نشده باشند اما بیشتر مدیران توجیه هستند.

نظری با اشاره به اینکه ۴۲۰ هزار دانش‌آموز گلستانی باید برای تحصیل در مهر ماه ثبت‌نام کنند، یادآور شد: از سه هزار مدرسه گلستان، ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه، دولتی است.

وی با اشاره به مشکل کمبود مدرسه در شهر گرگان توضیح داد: همه ساله برخی مدارس تخریبی اعلام می‌شوند که ما مجبور به انتقال دانش‌آموزان آن مدرسه به مدارس دیگر می‌شویم، گرچه دولت سیزدهم برای رفع این مشکل گام‌های ارزشمندی برداشته اما تا حل کامل این مشکل در گرگان فاصله داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هر هفته یک مدرسه دولتی در گلستان ساخته شد، افزود: بیشتر کمبود مدرسه مربوط به شهر گرگان است و با توجه به این مشکل، تعدادی از مدارس تخریبی و تعطیل مجدد بازسازی شدند و مهر ماه امسال به چرخه آموزش برمی‌گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha