۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85534348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس اجتماعی مداخله‌ای موثر در کاهش آسیب‌های جامعه است

بروجرد - ایرنا - مسوول اورژانس اجتماعی بروجرد گفت: اورژانس اجتماعی شامل خدمات تخصصی به موقع در حوزه‌ مشکلات موجود در جامعه است که به عنوان راهکار و مداخله‌ای موثر در مواجه با آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود.

نازنین احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری مانور سازمان بهزیستی که هفته آخر تیرماه برگزار می شود، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی بخش مهمی از سازمان بهزیستی محسوب می شود که به عنوان خط اول برنامه ریزی و مداخله در آسیب های اجتماعی فعالیت می کند تا هر آسیب به واحد و مرجع مرتبط ارجاع شده و رسیدگی شود.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی مردم با اورژانس اجتماعی بیان کرد: ۱۲۳ شماره تماس اورژانس اجتماعی است که در صورت آگاهی مردم، آنها واقف می شوند که در چه مواقعی می توانند با ۱۲۳ تماس بگیرند.

مسوول اورژانس اجتماعی بروجرد یادآور شد: گروه‌های هدف در اورژانس اجتماعی شامل زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار، همسران و کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، افراد دارای معولیت در معرض آزار (معلول آزاری) و سالمندان در معرض آسیب (سالمند آزاری) هستند.

احمدی افزود: هر کدام از گروه های هدف که مورد آزار و اذیت واقع می شوند پس از تماس با اورژانس اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرند تا به فراخور هر آسیب مورد رسیدگی و ارجاع به سایر مراکز و در صورت نیاز و با توجه به شدت آسیبی که در معرض آن هستند، جدا کردن آنها از محیطی که در معرض آسیب قرار گرفته اند، صورت می گیرد.

مسوول اورژانس اجتماعی بروجرد ادامه داد: آگاه سازی مردم در حوزه اورژانس اجتماعی و فعالیت های آن یکی از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از مردم از خدمات اورژانس اجتماعی آگاهی ندارند و با ارتقای آگاهی آنها می توان از وقوع بسیاری حوادث مرتبط با آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha