۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85534796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: جلوگیری رژیم اسرائیل از ارسال کمک‌ها در راستای جنگ علیه مردم غزه است

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد رژیم صهیونیستی به جنگ، محاصره شدید و گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می دهد و از ۶۴ روز پیش تاکنون از ورود هر گونه کامیون حامل کمک های غذایی به این منطقه جلوگیری کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی قدس، جنبش حماس با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: جلوگیری حماس از ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه، یک جنایت دیگر در راستای جنگ علیه این منطقه و نسل کشی اهالی آن است.

جنبش حماس افزود: اقدامات کابینه دشمن و همچنین شهرک نشینان صهیونیست، زشت ترین صحنه های جنگ و گرسنه نگه داشتن غیر نظامیان بی دفاعی است که از بیش از ۹ ماه در معرض جنگ نسل کشی فراگیری قرار داشته اند.

جنبش حماس افزود: فاجعه انسانی و گرسنگی در حال گسترش در غزه به ویژه شهر غزه و مناطق شمالی این باریکه، نتیجه تصمیم رژیم اشغالگر قدس با حمایت و همدستی آمریکا برای ادامه وضعیت کنونی و جلوگیری از رسیدن مایحتاج زندگی برای اهالی این منطقه است؛ وضعیتی که با وجود تاکید قطعنامه های شورای امنیت و احکام دیوان بین المللی دادگستری بر ضرورت ورود کمک های بشردوستانه لازم به کلیه مناطق غزه تداوم یافته است اما رژیم صهیونیستی به نظام بین الملل و تصمیمات آن کاملا بی توجهی می کند.

این جنبش مبارز فلسطینی هشدار داد: ادامه جنگ گرسنه نگه داشتن مردم غزه منجر به یک فاجعه بشری و شهادت شمار بیشتری از زنان و کودکان بی گناه خواهد شد.

حماس همچنین از جامعه جهانی خواست برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه و رفع موانع ایجاد شده توسط اشغالگران در این زمینه اقدام کند. همچنین تل آویو را به پذیرش و اجرای قوانین بین المللی ناگزیر سازد و با کشاندن سران آن، به دادگاه های بین المللی، آنها را به دلیل ارتکاب جنایات وحشیانه علیه غیرنظامیان مورد محاسبه قرار دهد.

روز گذشته نیز وزیر امور خارجه جدید مصر هشدار داد که استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح گرسنه‌سازی در نوار غزه، اعتبار جامعه جهانی را تضعیف می‌کند.

«بدر عبدالعاطی» در کنفرانس خبری مشترک با «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که نقش آنروا تنها منحصر به نوار غزه نیست بلکه رسیدگی به امور آوارگان فلسطینی در هر نقطه‌ای را دربرمی‌گیرد.

وی با هشدار درباره استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح گرسنه‌سازی در نوار غزه، گفت: هیچ جایگزینی برای آنروا در غزه نیست و آنروا تنها آژانسی است که مراکز توزیع کمک‌های انساندوستانه در نوار غزه را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha