۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۵:۵۴
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85534901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنتونوف :آمریکا و اقمارش در اجلاس ناتو باحمایت از اوکراین سیاست تشدید تنش را دنبال می کنند

تهران -ایرنا-  آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفت که آمریکا و اقمارش در اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با حمایت کورکورانه از اوکراین سیاست گسترش نظامی گری و ادامه تشدید تنش در منطقه را دنبال می کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، آنتونوف ادامه داد: نشست این پیمان نظامی در واشنگتن تاکیدی بر ماهیت تهاجمی و تحمیل خواسته ها و اهداف آمریکا و اقمارش بر کل جهان است.

وی در ادامه ی سخنان خود که در کانال تلگرامی سفارت روسیه منتشر شد، افزود: بسیاری از کشورهای جهان هر روز با سیاست تهاجم جمعی غرب مواجه می شوند و ترفندهای استعمار نو را تجربه می کنند.

آنتونوف تأکید کرد: اعضای ناتو در ناامیدی از ناتوانی خود در شکستن روسیه زیر پرچم اوکراین، کورکورانه مسیر تشدید تنش را دنبال و اساساً راه را برای جنگ جهانی سوم هموار می کنند.

سفیر مسکو ادامه داد: ما در واشنگتن، حتی یک کلمه هم در مورد صلح نشنیدیم و حمایت از رژیم کی یف به خاطر تحمیل شکست استراتژیک به روسیه است.

این دیپلمات افزود: سیاست گانگستری بین‌المللی که توسط ایالات متحده و سرسپردگانش دنبال می‌شود، موجب انزوای آنان می شود و نظم جهانی مورد نظر غربی ها محکوم به شکست است.

تاس می گوید که نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی ۹ تا ۱۱ جولای ( ۱۹ تا ۲۱ تیر) با موضوع محوری رویارویی با روسیه و حمایت نظامی از اوکراین در واشنگتن برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز نیز همزمان با برگزاری هفتاد و پنجمین نشست پیمان آتلانتیک شمالی در واشنگتن و در گرماگرم ابهام در مورد آینده سیاسی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری سالخورده آمریکا، نوشت که اعضای ارشد این ائتلاف نظامی نگران بروز خلاء در هسته قدرت هستند.

این روزنامه یادآوری می کند که اساسا هدف از برگزاری هفتاد و پنجمین نشست ناتو در واشنگتن که عصر امروز سه‌شنبه به وقت محلی افتتاح می شود، ایجاد هاله‌ای از اعتماد در مسیر حمایت از اوکراین بود.

نیویورک تایمز در این مطلب آورده است که پیام این نشست به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و سایر دشمنان این است که با گذشت بیش از دو سال جنگ در اوکراین، گروه بزرگتر و قدرتمندتری از متحدان غربی ظهور کرده که بیش از هر زمان دیگری متعهد به عقب راندن تجاوزات هستند. اما همزمان با ورود ۳۸ رهبر جهان که از روز دوشنبه به واشنگتن رسیده اند، به نظر می‌رسد این اعتماد در خطر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha