۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85535027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 افزون بر ۴۴ میلیون دلار کالا از گمرک خرمشهر صادر شد

آبادان - ایرنا - مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: ۳۶۳ هزار و ۶۰۹ تن کالا و به ارزش ۴۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۰۶ دلار در سه ماهه نخست سال جاری از طریق گمرک خرمشهر به خارج کشور صادر شد.

غلامرضا نیک‌رفتار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محصولاتی از جمله میلگرد، کلینکر، سنگ نما، کاه حبوبات و محصولات خوراکی از گمرک خرمشهر به کشورهای عراق، کویت و امارات متحده عربی صادر شد.

وی از واردات ۴۲ هزارو ۳۶۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۳۳ دلار در این مدت از گمرک خرمشهر خبر داد و افزود: پارچه، پیچ و مهره، لاستیک، لوازم یدکی خودرو، ماشین آلات راه سازی و قطعات کامپیوتر عمده کالاهای وارداتی به کشور از طریق گمرک خرمشهر بود.

نیک‌رفتار گفت: کالاهای وارداتی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، هند و تایوان به کشور وارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شدند.

مدیر کل گمرک خرمشهر همچنین از صادرات یک میلیون و ۵۹۱ هزارو ۲۲۵ تن کالا به ارزش ۴۶۱ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار در سه ماهه نخست سال‌ جاری از گمرک شلمچه خبر داد.

وی عمده کالاهای صادراتی گمرک شلمچه را گچ ، تره بار، سرامیک ، آجر، میلگرد و کلینکر عنوان کرد و افزود: بیشتر این کالاها به استان بصره درکشور عراق صادر شده است.

نیک رفتار اظهار کرد: در سه ماه نخست سالجاری جمع درآمدهای عمومی گمرک خرمشهر با ۶۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به مبلغ هفت هزار و ۸۹۸ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال رسید که این میزان درآمد به حساب خزانه دولت واریز شد.

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha