بیرانوند جوان‌ترین تیرانداز در المپیک پاریس

تهران- ایرنا- نماینده کشورمان در اهداف پروازی با اعلام فدراسیون جهانی به عنوان جوان‌ترین تیرانداز حاضر در المپیک پاریس حضور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، لیست نهایی تیراندازان حاضر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد. ۳۴۰ تیرانداز از ۸۱ کشور جهان و ۲ عضو دیگر از تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در پاریس حضور خواهند داشت. چین و هند با ۲۱ ورزشکار بیشترین نمایندگان را در پاریس دارند.

البته با توجه به اعلام برخی از کشورها، یک تیرانداز در ۲ بخش تیراندازی خواهد کرد که بر این اساس این ۳۴۲ ورزشکار در ۴۳۲ خط استارت شرکت خواهند کرد. نینو سالوکوادزه، از گرجستان با ۵۵ سال در ماده تپانچه ۲۵ متر بانوان در دهمین المپیک خود به صورت متوالی شرکت می‌کند و این تعداد حضور با رکورد یان میلار سوارکار کانادایی برابری می‌کند. سالوکوادزه همچنین در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوان اولین مادری لقب گرفت که در همان تیم پسرش نیز حضور داشت.

این تیرانداز گرجستانی که مجموعه کاملی از مدال‌های المپیک را در اختیار دارد، مسن‌ترین ورزشکار تیراندازی در این بازی‌ها نخواهد بود بلکه لئونل مارتینز ۶۰ ساله از ونزوئلا عنوان مسن‌ترین تیرانداز این دوره را در اختیار دارد.

امیلی جاگی ۱۵ ساله که امسال در تفنگ ۵۰ متر سهمیه المپیک را کسب کرد و اگر تابستان امسال در پاریس مسابقه می‌داد، جوانترین المپیکی ورزش تیراندازی می‌شد اما او جایی در تیم سوئیس نداشت و همراه این تیم در المپیک شرکت نمی‌کند، به این ترتیب جوانترین ورزشکار شرکت کننده در پاریس ۲۰۲۴، محمد بیرانوند ۱۵ ساله خواهد بود که سهمیه المپیک را برای ایران به دست آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha