۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85535343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره از کشتزارهای دزفول آغاز شد

دزفول - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره از سطح بیش از ۱۹ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، بهروز قمرزاده روز چهارشنبه بیان کرد: برداشت حدود ۷۶۰ هزار تن علوفه سبز با قابلیت سیلویی از این سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی علوفه سبز با قابلیت سیلویی از سطح مزارع دزفول برداشت شده است، افزود: کشت ذرت علوفه‌ای در راستای تامین امنیت غذایی و تامین علوفه و خوراک دام مورد نیاز دامداری‌ها انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: علوفه تولیدی در دزفول علاوه بر تامین نیاز علوفه سیلاژ شده خوزستان به سایر استان‌های کشور نیز صادر و در مقاطعی از سال نیز صادرات این محصول به سایر کشورهای همجوار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ دستگاه چاپر برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان دزفول وجود دارد که این دستگاه‌ها در حال عملیات برداشت از مزارع هستند.

به گزارش ایرنا،‌ سالانه حدود ۲ و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.

با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان، امکان کشت ذرت در ۲ فصل بهاره و پاییزه مهیا است که مناسب ترین زمان کاشت ذرت بهاره در خوزستان ۱۲ تا ۲۲ اسفند ماه و مناسب ترین تاریخ کاشت ذرت پاییزه ۲۰ تیر تا ۱۰ مرداد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha