کارگاه آموزشی داستان نویسی در سنقر و کلیایی برگزار شد

کرمانشاه- ایرنا- کارگاه آموزشی داستان‌نویسی با تدریس «هدی حشمتیان»، نویسنده و مدرس برجسته کشوری روز چهارشنبه در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این ارتباط توضیح داد که این اداره کل همواره در راستای رسالت فرهنگی خود، اهتمام ویژه‌ای به ارتقای سطح آگاهی و ذوق ادبی مردم استان دارد.

«پیمان جسری» با بیان اینکه برگزاری این کارگاه آموزشی نیز در راستای همین هدف برگزار شده است، ادامه داد: ادبیات جایگاه والا و ویژه ای در تمدن ایرانی-اسلامی دارد و نقش داستان‌نویسی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی به نسل‌های آینده بسیار مهم است.

وی گفت: داستان‌نویسی یکی از شاخه‌های مهم ادبیات است که می‌تواند در ترویج فرهنگ و ارزش‌های جامعه نقش بسزایی ایفا کند؛ برگزاری چنین کارگاه های آموزشی فرصتی ارزشمند برای علاقه‌مندان به داستان‌نویسی است تا با اصول و فنون این هنر آشنا شده و مهارت‌های خود را در این زمینه ارتقا دهند.

رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: داستان‌نویسی می‌تواند به عنوان ابزاری کارآمد برای انتقال مفاهیم عمیق و پیچیده به مخاطبان در قالب زبانی ساده و جذاب مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: همچنین داستان‌نویسی می‌تواند در پرورش خلاقیت، تفکر انتقادی و قدرت تحلیل در افراد نقش موثری داشته باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی نیز در این کارگاه گفت: ما در تلاشیم تا با برگزاری چنین برنامه‌هایی، زمینه را برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه داستان‌نویسی فراهم کنیم.

«علی حشمتی»، با بیان اینکه داستان‌نویسی در انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی به جامعه اهمیت دارد، ادامه داد: داستان‌ها می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ و ارزش‌های جامعه داشته باشند و به افراد کمک کنند تا دیدگاه‌های مختلف را درک کنند.

وی افزود: حضور خانم حشمتیان در این کارگاه آموزشی فرصتی ارزشمند برای علاقه‌مندان به داستان‌نویسی در سنقر و کلیایی است؛ امیدواریم که شرکت‌کنندگان در این کارگاه بتوانند از تجربیات و آموزه‌های ایشان بهره‌مند شده و مهارت‌های خود را در زمینه داستان‌نویسی ارتقا دهند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: از حمایت قرارگاه فرهنگی شهید آوینی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تقدیر می کنیم، این حمایت ها نشان‌دهنده اهتمام این نهاد به ترویج فرهنگ و هنر در سطح جامعه و همچنین کشف و پرورش استعدادهای جوان در عرصه داستان‌نویسی است.

شهرستان سنقر و کلیایی با جمعیتی افزون بر ۹۰ هزار نفر در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha