یک نویسنده سنقری، صاحب جایزه ملی داستان حماسی شد

کنگاور- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقرکلیایی گفت: «هدی حشمتیان»، نویسنده و مدرس کشوری اهل این شهرستان برگزیده جایزه ملی داستان حماسی شد.

علی حشمتی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: خانم هدی حشمتیان نویسنده توانمند شهرستان سنقرکلیایی، با داستان “آب سیاه” موفق شد در میان آثار متعدد به عنوان یکی از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی که در مشهد برگزار شد، انتخاب شود.

وی افزود: این دستاورد بزرگ، نشان از استعداد و تلاش بی‌وقفه این نویسنده جوان و پرتلاش دارد. کسب چنین جایگاهی در سطح ملی، مایه افتخار و سربلندی شهرستان سنقرکلیایی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقرکلیایی با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری کارگاه آموزشی داستان‌نویسی با تدریس «هدی حشمتیان» مدرس برجسته کشوری برای هنرجویان و علاقمندان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ادبیات جایگاه والا و ویژه ای در تمدن ایرانی-اسلامی دارد و نقش داستان‌نویسی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی به نسل‌های آینده بسیار مهم است.

حشمتی به دستاوردهای چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی اشاره کرد و افزود: این جایزه ترویجی، به بررسی و نگرش عمیق در هزاران اثر ملی پرداخته است و مشخص شده که داستان حماسی می‌تواند بر محورهایی، چون قهرمانان شناخته شده، انتخاب روایت‌هایی که مردم به آن باور دارند و توصیف قهرمانانی که حامی حاکمیت ملی هستند، قوام یابد و اثرگذار باشد.

وی در خاتمه با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ هنرمند سنقری شاخص و فعال در سطح ملی، استانی و شهرستانی در رشته های مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: در حوزه سینما، خوشنویسی ، هنرهای تجسمی، داستان نویسی، شعر و ادبیات هنرمندان کشوری زیادی داریم.

گفتنی است مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ادبیات حماسی با معرفی برگزیدگان در آرامگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

شهرستان سنقرکلیایی با جمعیتی افزون بر ۹۱ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان یکی از مقاصد گردشگری و منطقه ای هنرمندپرور است و در حوزه نمایش یکی از شهرستان‌های مطرح کشور محسوب می شود و در حوزه ورزشی نیز ورزشکاران سرآمدی در رشته دوومیدانی دارد.

این شهرستان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و آفتابگردان است و تخمه آفتابگردان سنقر یکی از برندهای مشهور کشور است که به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha