پیگیری فرایند ایجاد شهرک صنفی تخصصی کیف و کفش

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آخرین وضعیت ایجاد شهرک صنفی تخصصی کیف و کفش در شهرستان اسلامشهر را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» در نشست تشکل‌های صنفی کیف و کفش استان تهران که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران برگزار شد، گفت: به‌زودی با هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های مربوطه خواهد شد و صدور مجوزهای لازم، عملیات اجرایی شهرک صنفی تخصصی کیف و کفش در شهرستان اسلامشهر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلامشهر یک شهرستان کاری در منطقه است، افزود: در حال حاضر اسلامشهر قطب تولید کفش ورزشی است، به دلیل وجود کارگاه‌های تولید کفش در اقصی نقاط شهر و عدم ایمنی آنها، ضرورت دارد برای رفع این معضل یک شهرک صنعتی تخصصی کفش در منطقه احداث شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه سه‌هزار و ۸۰۰ واحد صنفی تولیدی کیف و کفش در استان تهران مشغول فعالیت هستند، اضافه‌کرد: ساماندهی واحدهای تولیدی کیف و کفش می تواند در افزایش بهره وری و رشد تولید آنها تاثیر ویژه ای داشته باشد.

مقیمی با تاکید بر اینکه به دنبال بهبود هرچه بیشتر فضای کسب و کار و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در عرصه تولید هستیم، ادامه‌داد: آمادگی استقرار صنوف را در شهرک‌های صنفی و صنعتی داریم و در برنامه هفتم توسعه نیز مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی در حریم شهرها داده شده است.

به دنبال ساماندهی صنوف تولیدی همچنین رفع مشکل صنوف مزاحم در شهر و ساماندهی آنها، یکی از استراتژی‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی، استقرار این صنوف در قالب زنجیره تولید در داخل شهرک‌ها و ایجاد شهرک‌های تخصصی به‌ویژه در غرب تهران است که در این زمینه با اتحادیه های استان تهران نیز قرارداد منعقد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha