۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85535627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس فدراسیون: خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر کشور در رشته هندبال است

بیرجند - ایرنا - رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران گفت: خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر کشور در رشته هندبال است و این اتفاق بسیار بزرگ و ارزشمندی برای این استان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا پاکدل روز چهارشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هندبال استان خراسان جنوبی افزود: اینکه خراسان جنوبی سال گذشته مقام سوم رقابت های المپیاد ورزشی استعدادهای برتر هندبال کشور (پسران) را کسب کرد نشان دهنده ظرفیت بسیار خوب این استان است.

وی بیان کرد: همچنین چند مدرس از خراسان جنوبی در فدراسیون هندبال حضور دارند به همین منظور یکی از پایگاه های ملی را به این استان اختصاص دادیم و مجوز هیات وزیران اخذ شده است.

رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه هیات های هندبال شهرستان‌های استان باید فعال‌تر شود تصریح کرد: برای فعال کردن این هیات‌ها باید مسابقات قهرمانی شهرستانی فعال شود چون برخی شهرهای استان هندبال خیز بوده و در گذشته در لیگ برتر نماینده داشته‌اند.

وی با بیان اینکه با اعلام نیاز هیات هندبال در حد توان به این استان کمک خواهیم کرد، یادآور شد: یکی از مشکلات استان که به جد باید پیگیری و حل شود مشکل سالن مسابقات باشگاه زغالسنگ طبس است که کفپوش مناسبی ندارد.

پاکدل افزود: امسال اجازه برگزاری مسابقات را در این سالن غیراستاندارد نخواهیم داد چون ناظران سالن را تایید نکرد و مجوز نداده است، از آنجایی‌که تنها تیم لیگ برتری استان در رشته‌های توپی، هندبال است باید هر چه سریعتر این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه توجه ما به هندبال دانش آموزی ویژه است اظهار کرد: تابستان فصل طلایی برای هندبال است و باید از این فرصت نهایت استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: یکی از رشته‌هایی که استان به آن امید دارد رشته هندبال ااست و امیدواریم سکوهای قهرمانی ملی و بین المللی را با حضور ورزشکاران پر توان خود فتح کند.

رئیس فدراسیون: خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر کشور در رشته هندبال است

محمدعلی ربیعی افزود: با تمام کمبودها اما توانایی زیادی در استان وجود دارد تا ورزشکاران نام این استان را در رشته هندبال معرفی کنند لذا وظیفه ما تامین زیرساخت های مورد نیاز است.

وی بیان کرد: برخی زیرساخت‌ها در حال آماده شدن است و برای میزبانی مسابقات ملی باید سالن استاندارد داشته باشیم که سالن فردوس اخیرا افتتاح شد و یک سالن دیگر نیز روزهای آتی به بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین سالن دانشگاه آزاد که دارای سکوی تماشاچی است نیز در اختیار شرکت زغالسنگ قرار خواهد گرفت تا نسبت به رفع نقص کفپوش سالن باشگاه اقدام شود.

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات هندبال استان با سه نامزد ایرج توتونچی، مجتبی شریعتی فر و رضا سمعیان با حضور ۲۳ عضو برگزار شد که در دور اول ایرج توتونچی و مجتبی شریعتی فر با کسب بیشترین آرا به دور دوم رفتند.

در دور دوم مجتبی شریعتی فر با کسب ۱۳ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات هندبال خراسان جنوبی انتخاب شد.

همچنین با رای اعضای مجمع آسیه علی آبادی به عنوان نایب رئیس و محمد رضا بهدانی خزانه دار، علیرضا خامه زر، محمد علی زرنگ و غلامحسین زارعی به عنوان اعضای هیات رئیسه هندبال استان انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha