۷۰۰ نوع تجهیزات بندری داخلی‌سازی شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از داخلی‌سازی ۷۰۰ نوع قطعه مرتبط با تجهیزات بندری خبر داد.

«علی اکبر صفایی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در دوران سخت تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که همچنان ادامه دارد، اقدامات زیادی در موضوع داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات انجام شد.

وی گفت: فقط در تجهیزات بندری ۷۰۰ نوع قطعه ساخته شده است که با تیراژ بالایی در حال استفاده در ناوگان است.

صفایی اضافه‌کرد: در مجموعه دریایی نیز تعداد زیادی قطعات تجهیزات بندری و تجهیزات دریایی ساخته شده و در حال استفاده است.

وی به طور نمونه به دستگاه لایروب هاپرساکشن جدید اشاره کرد که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم در حوزه دریایی اشتغال به کار دارند.

تجارت دریابرد از ۲۱۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۱ به ۲۳۷ میلیون تن در سال گذشته افزایش یافت. مطابق امارها، در سه ماهه نخست امسال ۶۰ میلیون تن تجارت دریابرد به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۰ درصدی نشان می‌دهد و حتی در برخی بنادر دریای خزر رشد ۷۰ درصدی به ثبت رسید.

سن ناوگان تجاری تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران ۱۹ سال است. در سه سال گذشته تعداد ۳۱ فروند کشتی در ناوگان دریای خزر اضافه شده و علاوه بر آن در دریاهای جنوب، شرکت‌های بخش خصوصی اقدام به خرید کشتی‌های مختلف کرده‌اند.

سازمان بنادر و دریانوردی (PMO) به عنوان یک سازمان دولتی وابسته به وزارت راه و شهرسازی، مرجع قانونی و متولی اعمال حاکمیت در حمل و نقل دریایی کشور است و نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در نهادها، سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مرتبط با امور بنادر، دریانوردی و حمل و نقل دریایی را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha