۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مالیات در استان اردبیل وصول شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مالیات در سه ماهه نخست امسال در این استان وصول شده است.

داریوش سرخانی مقدم روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا (واحد اردبیل) با اعلام این خیر اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده امسال سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون بودجه هزار و ۱۲۲ همت و سهم اداره‌کل امور مالیاتی استان اردبیل ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: تاکنون از ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهم استان اردبیل در مجموع ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مالیات وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردببل با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ کل درآمدهای مالیاتی استان اردبیل ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۸ هزار میلیارد تعیین شده بود، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان ۱۰۰ درصد تحقق یافت و امیدواریم امسال نیز با همکاری اصناف، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی درآمدهای مالیاتی استان تحقق یابد.

وی اضافه کرد: درآمدهای مالیاتی استان اردبیل نسبت به درآمدهای مالیاتی کشور حدود ۴۰ صدم درصد یعنی کمتر از نیم درصد بوده و اردبیل از این نظر در جایگاه ۲۴ کشور است.

سرخانی مقدم با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد منابع مالی دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برپایه درآمدهای مالیاتی بنا نهاده شده است، ادامه داد: این امر نشان دهنده فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی است.

۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مالیات در استان اردبیل وصول شد

مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: امسال به لحاظ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، زمان تسلیم اظهارنامه‌ مالیات بر درآمد مشاغل اشخاص حقیقی تا ۱۵ مردادماه و اشخاص حقوقی نیز تا ۳۱ تیرماه تمدید شده است.

سرخانی مقدم با تشریح مهلت تسلیم اظهارنامه مودیان، افزود: امسال مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و پرداخت مالیات متعلق در اجرای ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن تا اواسط مردادماه تعیین شده است.

وی اظهار کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک و مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی نیز در سال جاری تا پایان تیرماه تعیین شده است.

وی از اصناف و تمامی فعالان اقتصادی استان خواست، زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود را به روزهای آخر موکول نکرده و در اسرع وقت اظهارنامه مالیاتی خود را به ادارات امور مالیاتی شهرستان های استان ارائه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: هر قدر درآمدهای اظهار شده مودیان با مقدار واقعی آن منطبق باشد، دست ماموران مالیاتی برای اعمال تخفیف‌های قانونی بازتر خواهد بود.

سرخانی مقدم اضافه کرد: برای تحقق عدالت مالیاتی در جامعه سازمان امور مالیاتی امروز روش‌های سنتی را کنار گذشته و با الکترونیکی و دیجیتالی کردن سیستم اقدام به شناخت پایانه‌های جدید مالیاتی کرده است.

وی ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی استان جواب بیشتر استعلامات و گواهی‌های لازم دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان را به‌صورت الکترونیکی و برخط صادر می‌کند که این اقدام موجب راحتی، آسایش و تکریم ارباب رجوع ، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ضروری است

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ضروری است چرا که گسترش فرهنگ پرداخت مالیات باعث از بین رفتن فاصله‌های طبقاتی در جامعه خواهد شد.

سرخانی مقدم با تقدیر از زحمات اهالی رسانه افزود: تبلیغات برای پرداخت مالیات یک نوع امر به معروف است که باید با فرهنگ‌سازی بیش از پیش تبلیغ شود.

وی شفاف‌سازی در خصوص محل هزینه‌کرد مالیات و اقناع افکار عمومی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: پرداخت مالیات در هر جامعه به بهبود ساختار اقتصادی آن کمک می‌کند و می‌تواند دولت را در خدمات‌رسانی هر چه بهتر یاری کند.

وی پرداخت مالیات را امری اجتناب ناپذیر دانست، و اظهار کرد: دستیابی به اهداف مهم نظام مالیاتی از جمله برقراری عدالت مالیاتی، توزیع ثروت در جامعه و مبارزه با پدیده شومی چون فرار مالیاتی، نیازمند همکاری و مشارکت همدلانه مردم با مسئولان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۶ تیرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز مالیات نامگذاری شده است، اضافه کرد: در هفته فرهنگ‌سازی مالیاتی و روز مالیات (۱۶ تا ۲۲ تیرماه) که هر روز آن با عناوینی از جمله هوشمندسازی نظام مالیاتی، توسعه عمران و آبادانی، مالیات و سلامت و جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، برنامه‌های متنوعی در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha