اعتبار ۱۶ پروژه در استان اردبیل از محل مالیات تامین شد

اردبیل - ایرنا - مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: اعتبار مورد نیاز برای اتمام و تکمیل ۱۶ پروژه و طرح نیمه تمام در این استان از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنها به طور کامل تامین شد.

به گزارش ایرنا، داریوش سرخانی مقدم روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: از میان ۲۵ طرح و پروژه در حال اجرا در استان اردبیل، ۱۶ طرح از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنها به طور کامل تامین اعتبار شد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار لازم برای اتمام ۲۵ پروژه نیمه تمام استان مبلغ سه هزار و ۹۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: ۳۸ درصد و به عبارتی هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنها برای اتمام و تکمیل ۱۶پروژه و طرح نیمه تمام در استان اردبیل تامین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل احداث پاسگاه محیط بانی دربند مشکول، احداث مجتمع فرهنگی هنری بخش هشتجین، احداث ساختمان معلولین ذهنی شهرستان مغان، تکمیل مرکز معلولین ذهنی شهید فیاض بخش مشگین شهر (قره درویش)، احداث کلنیک تخصصی بیله سوار، تکمیل مدرسه ۲ کلاسه خیری غریب حاجی در بیله سوار، احداث مجتمع اداری شهرستان کوثر، و احداث و تکمیل کتابخانه های عمومی در نقاط مختلف استان را از جمله این پروژه ها عنوان کرد.

سرخانی مقدم پایگاه امداد جاده ای بران - اصلاندوز، مجتمع فرهنگی و هنری بخش عنبران، تکمیل راهور خلخال - اردبیل، دارالقرآن کوثر، مجتمع فرهنگی و هنری کلور، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان نمین، تکمیل مرکز جامع سلامت شهری در کوجنق مشگین شهر و چنذانق اردبیل و نیر، مرکز بهداشت شهری، روستایی شماره یک شهید بهشتی گرمی را دیگر پروژه هایی عنوان کرد که اعتبار مورد نیاز برای احداث و تکمیل آنها از محل مالیات تامین شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این قسمتی از اعتبارات مورد نیاز برای احداث و تکمیل طرح هایی مانند جمعه مسجد و بقعه شیخ کلخوران، احداث ساختمان دولت در نیر، موزه مشگین شهر، احداث و تجهیز دانشکده ادبیات و علوم انسانی، احداث باند دوم نمین - آستارا و تونل حیران و راه های دسترسی طرفین به طول ۲.۷ کیلومتر، ایجادتاسیسات فاضلاب مشگین شهر، تکمیل و اتمام ۲۶ طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهری، ایجادتاسیسات فاضلاب مشگین شهر، احداث و تکمیل ساختمان فرمانداری شهرستان های اصلاندوز و پارس آباد، آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی و ارتقای کیفی آب شرب و بهسازی چشمه و اجرای خطوط انتقال شهر ثمرین تامین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه "طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها" در راستای مردمی کردن اقتصاد چهارم مرداد ماه امسال به صورت رسمی رونمایی شد، اضافه کرد: این طرح ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده است.

وی تصریح کرد: اگر مردم اطلاع پیدا کنند که مالیات آنها صرف کدام پروژه می شود با رضایت خاطر و اعتماد بیشتری راغب به پرداخت مالیات خواهند شد و شاید بسیاری از مقاومت‌های مرتبط با پرداخت مالیات کمرنگ شود.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و بیش از ۲۰۰ خبرنگار در نشریه های مختلف در این استان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha