امکان برقراری صلح در اوکراین با روی کار آمدن ترامپ

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه مجارستان در حاشیه نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که کشورش به شرط روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا می‌تواند میانجی مذاکرات صلح روسیه و اوکراین باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان امروز (چهارشنبه) همزمان با آغاز نشست سران ناتو در واشنگتن اظهار داشت که کشورش بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید را فرصتی برای صلح در اوکراین می بیند.

وی افزود: هدف مجارستان پایان دادن به جنگ از طریق مذاکرات صلح با مشارکت روسیه و اوکراین است.

سیجارتو گفت: «من فکر می‌کنم یک تاثیر خارجی بسیار قوی باید روی دهد تا دست‌کم آنها را وادار به مذاکره کند. چه کسی در دوره آتی این شانس را دارد؟ این تنها ترامپ است که می‌تواند در صورت انتخاب شدن این امر را محقق کند.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، هفته گذشته در سفر به کشورهای روسیه، چین و آمریکا اظهار امیدواری کرد بتواند میانجی صلح باشد. سفر اوربان به روسیه باعث خشم برخی از متحدان بوداپست در ناتو شد، زیرا آنها گفتند این سفر ادعاهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد اراضی اوکراین را مشروعیت می‌بخشد.

ترامپ گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه به سرعت به جنگ در اوکراین پایان خواهد داد. وی طرح دقیقی برای دستیابی به این هدف ارائه نکرده است، ولی رسانه‌های در گمانه‌زنی‌های خود می‌گویند که ترامپ هرگونه کمک آمریکا به اوکراین را مشروط به پیوستن اوکراین به مذاکرات صلح خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha