۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85536041
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱ هزار و ۷۳۵ داوطلب کنکور در خراسان‌شمالی رقابت می کنند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: رقابت ۱۱ هزار و ۷۵۳ نفر از داوطلبان کنکور سراسری در استان همزمان با سراسر کشور امروز (پنجشنبه) با برگزاری آزمون در نوبت دوم برای رشته های علوم ریاضی و انسانی آغاز شد.

ابوالقاسم اکبری در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: داوطلبان شرکت در رقابت کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه با هم رقابت می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزمون کنکور سراسری صبح و عصر امروز و صبح روز جمعه برگزار می شود و متولی برگزاری این آزمون در شهرستان های راز، جاجرم و فاروج آموزش و پرورش است و در سایر شهرستان ها این آزمون ها با مسوولیت دانشگاه ها برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صبح امروز ۹۷۳ داوطلب رشته ریاضی و چهار هزار و ۱۹ نفر در رشته علوم انسانی به رقابت می پردازند.

وی اظهار کرد: عصر امروز نیز ۵۳۴ نفر در رشته هنر و ۷۳۰ نفر در رشته زبان با هم رقابت خواهند کرد.

اکبری با اشاره به اینکه بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به رشته علوم تجربی است، گفت: صبح روز جمعه و در رشته تجربی پنج هزار و ۴۹۷ نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود: آزمون های صبح ساعت هشت و آزمون های عصر ساعت ۱۴ و ۳۰ آغاز می شود و نیم ساعت قبل از آغاز آزمون ها درهای حوزه های امتحانی بسته می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha